Total Pageviews

Saturday, January 17, 2015

စစ္ေတြၿမိဳ႕ ဓာလယ္ေက်ာင္းတိုက္ မဟာကမၼ႒ာနာစရိယ ဘဒၵႏၲသု၀ဏၰဆရာေတာ္
          ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ ဖေလာင္းခ်ိပ္(cox's bazar)ၿမိဳ႕ ဇယသုခေက်ာင္း၌
             ၂၀၁၃ ခု ေမလ ၄ ရက္ေန႔ မြန္းလြဲပိုင္းအခ်ိန္ေဟာၾကားအပ္ေသာ
                    သတၱ၀ါမ်ားေသရျခင္းအေၾကာင္း
                                                                         အပိုင္း (၅)

      မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္ဤေျခာက္ခုကို အာယာတနေခၚပါသည္၊ အာယာတနေျခာက္ပါးသည္ အိမ္ေျခာက္ပါးျဖစ္ပါ
သည္ မ်က္ေစ့အိမ္ နားအိမ္ ႏွာေခါင္းအိမ္ လွ်ာအိမ္ ကိုယ္အိမ္ စိတ္အိမ္တို႔ျဖစ္သည္။ ထိုအိမ္ေျခာက္ပါးေခၚေသာ မ်က္ေစ့နားႏွာ
ေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္တို႔သည္ အေသကိုေက်းဇူးျပဳသည္ကို ျမတ္စြာဘုရားမျဖစ္မီအေလာင္းေတာ္ဘ၀ တရားရွာဖြယ္စဥ္ကာလ၌သိခဲ့
ပါသည္၊ ယင္းကိုဘုရားျဖစ္ေသာအခါ သဠာယတနပစၥယာ ဖေသာ၊ ဖသပစၥယာ ေ၀ဒနာ၊ ေ၀ဒနာပစၥယာ တဏွာ၊ တဏွာပစၥယာ ဥ
ပါဒါနံ၊ ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေ၀ါ၊ ဘေ၀ါပစၥယာ ဇာတိ၊ ဇာတိပစၥယာ ဇရာမရဏံေဟာၾကားထားပါသည္။ ေဟာၾကားထားေသာ္လည္း ဘုရားေဟာေသာစကားသည္ မာဂဓတုိင္းျဖစ္စကားျဖစ္၍ ဘုန္းႀကီးမ်ားတကာတကာမမ်ားသည္ နားမလည္ႏိုင္ျဖစ္သည္အတြက္ မိမိ
တို႔ရခိုင္သည္ရခိုင္ဘာသာ ရွမ္းသည္ရွမ္းဘာသာ ကုလားသည္ကုလားဘာသာ ဗမာသည္ဗမာဘာသာတိုျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာဘာ
သာျပန္ၿပီးၾကည့္လွ်င္ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္မွဆက္သြားၿပီး ေသသည္ထိက်ေအာင္ေက်းဇူးျပဳေနသည္ကိုသိသြားပါသည္။
ဆိုလိုသည္က မ်က္ေစ့ရွိလွ်င္မေသခ်င္ပါလို႔မလြတ္ပါ၊ နားရွိလွ်င္ မေသခ်င္ပါလို႔မလြတ္ပါ၊ ႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္ရွိလွ်င္ မေသခ်င္ပါ
လို႔မလြတ္ပါ။ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္ကို ယခုတရားနာထားၿပီးျဖစ္၍ ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ျဖစ္သည္ကိုသိေနၾကပါၿပီ။ ႐ုပ္သည္႐ုပ္ခ
ႏၶာ နာမ္သည္နာမ္ခႏၶာ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာႀကီးျဖစ္ေနသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာရွိလွ်င္ေသရပါသည္၊ လူျဖစ္၍ေသရသည္မဟုတ္ပါ ခႏၶာ
ျဖစ္လွ်င္ေသရပါသည္၊ ဇာတိ ခႏၶာျဖစ္ျခင္းေၾကာင္း ဇရာမရဏံ ေသရသည္။ ဘ၀ ဥပါဒါန္ တဏွာ ေ၀ဒနာ ဖသ သဠာယတနတို႔
သည္လည္း ခႏၶာတို႔ကိုအမည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ေျပာျခင္းသာျဖစ္ပါသည္ ဤတရားတို႔အားလံုးသည္လည္းခႏၶာပါ။
      မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာသည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ေသရလွ်င္ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္သည္အ
ေၾကာင္း ေသရျခင္းသည္အက်ိဳး အေၾကာင္းအက်ိဳးသာရွိပါသည္၊ အေၾကာင္းသည္ခ်မ္းသာေၾကာင္းလားေမးလွ်င္ ခ်မ္းသာေၾကာင္းမ
ဟုတ္ပါ ဆင္းရဲေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆင္းရေၾကာင္းကိုငါ႐ို႔သည္ ဆင္းရဲေၾကာင္းရခိုင္လိုျပန္လိုက္လွ်င္လည္း ဆင္းရဲဆိုသည့္စကား
ကို တိက်ေသခ်ာစြာနားမည္ပါ၊ ဆင္းရဲဒုကၡဆင္းရဲျပန္လိုက္သည္ကို စားစရာမရွိေနစရာမရွိ၀တ္စရာမရွိေရာဂါႀကီးက်ေနသည္ ငရဲတိ ရစၧာန္ၿပိတၱာအသူရကာယ္ဘံု၌ျဖစ္ေနသည္တို႔ကို ဆင္းရဲဟုနားလည္ၾကသည္၊ ယင္းကဲသို႔နားလည္မႈသည္ မျပည့္စံုေသာနားလည္မႈ
ပါ၊ တကယ္စင္စစ္ျမတ္စြာဘုရားေဟာလိုေသာဆင္းရဲသည္ သက္သက္ေသေနရသည့္သေဘာကိုေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္၊ ေက၀လသ
ဒုကၡကၡႏၶသ သက္သက္ေသေနရေသာသေဘာကိုဒုကၡေခၚပါသည္။ ဆင္းရဲေၾကာင္ကိုရခိုင္စကားႏွင့္ပီပီျပင္ျပင္ေျပာလွ်င္ ေသ
ေၾကာင္းအဓိပၸါယ္ထြက္သည္၊ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္သည္ ေသေၾကာင္းထဲေရာက္သြားပါသည္ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္း
လွ်ာကိုယ္စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ေသေနရသည္ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္မရွိလွ်င္ေသစရာလည္းမရွိပါ သူ႔ကိုေသေၾကာင္းလို႔နား
လည္ပါ၊ ေသေၾကာင္းကိုပါဠိႏွင့္ေျပာလွ်င္ သမုဒယသစၥာပါ။ ယင္းေၾကာင့္  မည္သည့္စာကိုဘဲမဆိုဖတ္တတ္လို႔ဖတ္လွ်င္ သမုဒယသ
စၥာဆိုၿပီးျမင္ရၾကားရဖတ္ရလွ်င္ ေသေၾကာင္းတရားလို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါ၊ ေသေၾကာင္းတရားသမုဒယသစၥာ၌ ဒါနပါလာလွ်င္
ေသေၾကာင္းတရား သီလပုတီးေမတၱာတို႔ပါလာလွ်င္လည္း ေသေၾကာင္းတရားလို႔ကိန္းေသခ်လိုက္ပါ။ သမုဒယသစၥာကို ရခိုင္လို
ျပန္လိုက္လွ်င္ဆင္းရဲေၾကာင္းရသည္ ယင္းဆင္းရဲဆိုသည့္စကားကို ေသရသည္ကိုေျပာသည္နားလည္ပါ၊ စားစရာ၀တ္စရာေနစရာမ
ရွိသည္ကို ဆင္းရဲနားလည္မယူရပါ ထိုနားလည္မႈသည္ ကေလးသူငယ္နားလည္မႈမ်ိဳးျဖစ္သည္၊ ဘုရားတရားကိုတစ္ခါမွမၾကားဖူးသူ
နားလည္မႈပါ၊ စားစရာေနစရာ၀တ္စရာအားကိုးစရာမွီခိုစရာမရွိေသာဆင္းရဲကို ဘုရားတရားကိုနားေထာင္ရန္မလိုဘဲ အမ်ားသိေသာ
ဆင္းရဲျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားေျပာလိုေသာဆင္းရဲသည္ စားစရာ၀တ္စရာမရွိေသာဆင္းရဲမဟုတ္ ေသေနရသည့္ဆင္းရဲျဖစ္သည္၊
ဆင္းရဲေၾကာင္းစာမွာေတြ႔လိုက္ၿပီျဖစ္လွ်င္ ထိုဆင္းရဲကိုကိုယ္က ေသေၾကာင္းအေသအခ်ာနားလည္လိုက္ပါ၊ ယခုပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကိုသင္
ၾကားေနသည္ျဖစ္၍ ဆင္းရဲေၾကာင္းစကားကို ေသေၾကာင္းနားလည္ရသြားပါၿပီ။
     မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္သည္ ေသမႈကိုအားေပးသည္ဆိုလွ်င္ ဤေသမႈကိုအားေပးေသာ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာ
ကိုယ္စိတ္ျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္းကို ဆက္ၿပီးအေလာင္းေတာ္ႀကီးဆင္ျခင္သည္၊ ဆင္ျခင္ရသည့္အေၾကာင္းသည္ အေသကိုမလိုခ်င္၍
ေသၾကာင့္တို႔ကိုဖယ္ပစ္လိုက္ရန္အတြက္ ဆက္ၿပီးစံုစမ္းဆင္ျခင္ရျခင္းျဖစ္သည္။ ဆက္လက္ၿပီးခႏၶာမွာအေလာင္းေတာ္ႀကီးရွာေသာ
အခါ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္ျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္းသည္ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ကိုေတြ႔ပါသည္၊ နာမ႐ူပပစၥယာ သဠာယ တနံဆက္ထားပါသည္။ ဤမ်က္ေစ့နားနွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္သည္ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္ကိုေတြ႔ျမင္ပါသည္။ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္
သည္အေၾကာင္း မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္သည္အက်ိဳး အက််ိဳးျဖစ္မိလွ်င္ ဖသ ေ၀ဒနာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ ဇာတိ ဇရာမရဏ
ေသေအာင္ထိဆက္လ်က္ေက်းဇူးျပဳသြားပါသည္။ ဤကဲသို႔ေက်းဇူးျပဳသည္ကို ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လည္သြားပါသည္၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္လည္
သြားသည္စကားသည္ စာစကားျဖစ္ပါသည္၊ ႐ြာသားနားလည္ေအာင္ေျပာလွ်င္ အေသထိေရာက္ေအာင္ေက်းဇူးျပဳသြားပါသည္။ နာမ္
ႏွင့္႐ုပ္ကေက်းဇူးျပဳသည္ဆိုလွ်င္ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္၏အဓိပၸါယ္ကိုသိရန္လိုလာပါသည္၊ ဘုရားကေတာ့ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္၏
ျဖစ္ေၾကာင္းသည္ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္သိရွိသည္ႏွင့္ နာမ္႐ုပ္၏သေဘာသဘာ၀အားလံုးကိုသိၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ဘုန္းႀကီးမ်ားတကာတကာ
မမ်ားသည္ ယင္းတရားမ်ားကိုမသင္လွ်င္ေသေအာင္ထိမျမင္ပါ၊ ရွိေတာ့ရွိပါသည္မျမင္တတ္ပါ မျမင္တတ္သည္ျဖစ္၍ ဘုရားသာသ
နာရွိေသာအခါ တမင္းတကာသင္ယူၿပီးလွ်င္ ကိုယ့္ခႏၶာကိုတစ္ခါၾကည့္ရပါသည္။ နာမ္ဆိုသည့္စကားသံုးထဲမွာ ဤနာမ္သည္ အမွတ္
ကိုနာမ္ေခၚပါသည္၊ ထိုအမွတ္သည္ ျမင္မႈ၌ေနာက္မွလိုက္မွတ္သည္ ၾကားမႈ၌ေနာက္မွလိုက္မွတ္သည္ နံမႈစားမႈလုပ္ကိုင္မႈ၌ေနာက္
မွလိုက္မွတ္သည္ စိတ္ကူးစိတ္သားေပၚၿပီဆိုလွ်င္ ေနာက္မွအမွတ္သည္ရိတ္ရိတ္ပါလာပါသည္။ မိမိကိုယ္ခႏၶာကိုၾကည့္ပါ မ်က္ေစ့ဖြင့္
လိုက္လွ်င္ျမင္သည္ႏွင့္ မည္သူအမွတ္ပါလာသည္ ထိုအမွတ္သည္နာမ္ပါ၊ အမွတ္ကိုဤေနရာ၌ နာမ္ေခၚပါသည္။ ၾကားသည္၌လည္း
နားႏွင့္ၾကားလွ်င္ ေခြးသံၾကက္သံငွက္သံဆဲသံေခၚသံၾကားျခင္း၌အမွတ္ပါလာသည္၊ ၾကားသည္၌တၿပိဳင္နက္ပါလာေသာအမွတ္သည္
နာမ္ပါ။ ႏွာေခါင္းႏွင့္နံသည္၌ အနံ႔ကိုနံသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္တည္း ပုတ္သည္ေမႊးသည္နံသည္၌အမွတ္ပါလာသည္၊ စားသည္၌လည္း
စပ္သည္ခါးသည္ခ်ိဳသည္အမွတ္ပါလာပါသည္ ထိုအမွတ္ကိုဤေနရာ၌ နာမ္ေခၚပါသည္။ နာမ္ေခၚေသာအမွတ္သည္ သဠာယတန
မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္တို႔တြင္ စိတ္ကိုသာေက်းဇူးျပဳပါသည္၊ ဆိုလိုေသာစကားသည္ အမွတ္သည္မွတ္စိတ္ကိုေက်းဇူးျပဳ
ပါသည္၊ ျမင္သည္၌ျမင္စိတ္သည္ ျမင္စိတ္သက္သက္မဟုတ္ပါ အမွတ္ႏွင့္တြဲေနေသာစိတ္ပါလာသည္၊ ၾကားသည္၌အမွတ္ႏွင့္တြဲ
ေနေသာစိတ္ နံသည္၌အမွတ္ႏွင့္တြဲေနေသာစိတ္ စားသည္၌အမွတ္ႏွင့္တြဲေနေသာစိတ္ပါလာပါသည္။ သီးျခားေျပာလွ်င္နာမ္သည္
မေနာကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္၊ နာမ႐ူပပစၥယာ သဠာယတနံ၌ နာမ္သည္စိတ္ကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္။
      နားရွင္းေအာင္ေျပာပါမယ္ ဤဘက္၌ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္ေျခာက္ခုရွိသည္ ထိုဘက္၌အေၾကာင္းသည္ နာမ္ႏွင့္
႐ုပ္ျဖစ္သည္၊ နာမ္သည္ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္ကိုေက်းဇူးမျပဳဘဲ စိတ္ကိုသာေက်းဇူးျပဳပါသည္၊ စိတ္ကိုေက်းဇူးျပဳရျခင္းအ
ေၾကာင္းသည္ မွတ္တဲ့သေဘာသည္ စိတ္မွာလာၿပီးျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္၊ ယင္းေၾကာင့္ နာမ္ေခၚေသာအမွတ္သည္ စိတ္ကို
ေက်းဇူးျပဳပါသည္။ ကိုယ္ကနားလည္ရမွာက နာမ္ေခၚေသာအမွတ္သည္ စိတ္၌လာျဖစ္သည္လို႔နားလည္ပါ၊ အျမင္၏မွတ္မႈသည္ စိတ္၌လာမွတ္ပါသည္ မ်က္ေစ့၌မဟုတ္ပါ၊ မ်က္ေစ့ကိုေက်းဇူးမျပဳဘဲ စိတ္ကိုသာေက်းဇူးျပဳပါသည္။ ၾကားသည္အခါအသံကိုမွတ္ျခင္း
၌ စိတ္မွာသာမွတ္ၿပီးစိတ္ကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္၊ နံသည္၌အမွတ္သည္ စိတ္မွာျဖစ္ၿပီးစိတ္ကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္၊ စားလို႔အငံအခါးမွတ္
သည္၌လည္း စိတ္မွာျဖစ္ၿပီးစိတ္ကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္၊ လုပ္ကိုင္လို႔မွတ္သည္၌လည္း ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီး၌မွတ္သည္မဟုတ္ စိတ္မွာ
လာၿပီးမွတ္ပါသည္၊ စဥ္းစားမွတ္သည္၌လည္း စိတ္၌လာမွတ္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ နာမ္သည္စိတ္ကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္။ ပါဠိႏွင့္ေျပာ
လွ်င္ နာမ႐ူပ၌နာမ္သည္ စကၡဳ ေသာတ ဃာန ဇိ၀ွာ ကာယ မနတို႔၌ မနကိုသာေက်းဇူးျပဳ၍ က်ံေသာငါးပါးကိုေက်းဇူးမျပဳပါ။
      နာမ္ၿပီးလွ်င္႐ုပ္က်ံပါေသ့သည္၊ ႐ုပ္သည္ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးျဖစ္သည္ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးသည္ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာ
ေလးပါးတို႔ျဖင့္တည္ေဆာက္ထားသည္ ထိုေလးပါးကိုမဟာဘုတ္ေခၚပါသည္။ ဆိုလိုေသာစကားသည္ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီး၌ ဆံပင္အ
ေမြးေျခသည္းလက္သည္းသြားစသည္ ခႏၶာကိုယ္ထည္အျဖစ္စုေပါင္းထားျခင္းရွိသည္၊ ဆံပင္အေမြးေျခသည္းလက္သည္းသြားစ သည့္ခႏၶာကိုယ္ထဲ၌ရွိေနသည္တို႔ကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ ငါသူသတၱ၀ါမဟုတ္ဤတရားတို႔သာျဖစ္သည္ကို တစ္ခုစီတစ္ခုစီေရတြက္
ျပသည္။ ဆံပင္၊ အေမြး၊ ေျခသည္းလက္သည္း၊ သြား၊ အေရ၊ အသား၊ အေၾကာ၊ အ႐ိုး၊ ႐ိုးတြင္းျခင္ဆီ၊ အညွိဳ႕၊ အညွိဳ႕သည္ေက်ာက္
ကပ္ပါ။ ႏွလံုး၊ အသည္း၊ အေျမွး၊ အဖ်ဥ္း၊ အဆုပ္၊ အူမ၊ အူသိမ္၊ အစာသစ္၊ အစာေဟာင္း၊ ဦးေႏွာက္ဤႏွစ္ဆယ္သည္ ႐ူပံထဲ၌ပါေန
ေသာပထ၀ီ႐ုပ္ပါ။ ပထ၀ီ႐ုပ္၌ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္တို႔သည္ မွီရာတည္ရာျဖစ္ေနပါသည္၊ ပထ၀ီ႐ုပ္မရွိလွ်င္ မ်က္ေစ့နားႏွာ
ေခါင္းလွ်ာကိုယ္မျဖစ္ႏိုင္ပါ၊ ပထ၀ီ႐ုပ္ႏွစ္ဆယ္မွာမွီၿပီးလာျဖစ္ရသည္ျဖစ္၍ မဟာဘုတ္ေခၚပါသည္။
     အာေပါ႐ုပ္တစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးရွိသည္၊ သည္းေျခ၊ သလိပ္၊ ျပည္၊ ေသြး၊ ေခၽြး၊ အဆီခဲ၊ မ်က္ရည္၊ အဆီၾကည္၊ တံေတြး၊ ႏွပ္၊ အေစး၊
အနာျဖစ္လွ်င္အေစးထြက္ပါသည္။ က်င္ငယ္ ဤတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါးသည္အာေပါ႐ုပ္ပါ။ တစ္ခုတစ္ခုစီဆို၍ျဖစ္ေစ စာအုပ္မွာၾကည့္၍ျဖစ္
ေစ ခႏၶာမွာဉာဏ္ႏွင့္ၾကည့္ၿပီးစဥ္းစားလွ်င္ ငါသူမပါအာေပါ႐ုပ္တရားပါ၊  အာေပါသေဘာသည္ အရည္႐ုပ္ျဖစ္ပါသည္ ထိုအရည္႐ုပ္
သည္ တစ္ခုႏွင္တစ္ခုကိုၿပိဳကြဲမသြားေအာင္ဖြဲ႔စည္းထားသည္၊ ဆန္ကိုအမႈန္႔ျဖစ္ေအာင္ေထာင္းပစ္လိုက္ၿပီး အမႈန္႔ကိုအခဲျဖစ္ေအာင္
လုပ္လိုလွ်င္ ေရထည့္နယ္ရပါသည္ နယ္ေပးလိုက္လွ်င္အခဲျဖစ္သြားပါသည္။ ထို႔အတူ ဆံပင္အေမႊးေျခသည္းလက္သည္းသြားစ
သည္အားလံုး တစ္ခုစီျဖစ္ေနသည္ကို ၿပိဳကြဲဖ႐ိုဖရဲမျဖစ္ရေအာင္ အရည္အာေပါ႐ုပ္ကစုထားပါသည္။ ယင္းေၾကာင့္သူ႔ကိုအာေပါ ဖြဲ႔
စည္းသည္သေဘာရွိပါသည္၊ ဆံပင္အေမြးတို႔ကို႐ြင့္မသြားေစရေအာင္ သူ႔ေနရာႏွင့္သူရွိေနအာင္ အာေပါ႐ုပ္ကဖြဲ႔စည္းထားပါသည္။
ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို ေယာက္်ားအျဖစ္မိန္းမအျဖစ္ျမင္ေနရမႈသည္ အာေပါ႐ုပ္ဖြဲ႔စည္းထားျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ အာေပါ႐ုပ္မရွိလွ်င္ အားလံုးဖ႐ိုဖရဲျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
      အပူ႐ုပ္ႏွင့္အေအး႐ုပ္ကို ေတေဇာေခၚပါသည္၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျဖင့္မိမိခႏၶာကိုယ္ကိုစမ္းၾကည့္ပါ စမ္းၾကည့္လွ်င္ေအးၿပီးေတြ႔လိမ့္
မယ္ သို႔မဟုတ္ေႏြးၿပီးေတြ႔ပါလိမ့္မယ္၊ ေႏြးၿပီးေတြ႔လွ်င္ ခႏၶာကိုယ္ကေယာက္်ားမိန္းမသူမေျပာပါ ငါေႏြးေနသည္ေျပာပါလိမ့္မယ္
ေအးၿပီးေတြ႔လွ်င္လည္း ေအးသည္ေျပာပါလိမ့္မယ့္။ ခႏၶာကိုယ္မွေအးသည္သေဘာေႏြးသည္သေဘာကိုေျပာသလိုအျခားသစ္ပင္ကို စမ္းမယ္လား အ၀တ္ကိုစမ္းမယ္လား က်ဳပ္ခဲ့ေက်ာက္ခဲ့ကိုစမ္းမယ္လား စမ္းခ်င္သည့္အရာကိုစမ္းၾကည့္ပါ သူျပန္ေျပာသည္ကေအး
ေနသည္ေႏြးေနသည္ ဤႏွစ္ခုကိုသာေျပာပါလိမ့္မယ္။ထိုကဲသို႔ႏွစ္ခုကိုေျပာလွ်င္ ေျပာသူကိုေယာက္်ားမိန္းမပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါသိလို႔မရပါ၊
ေအးသည္ေႏြးသည္ႏွစ္ခုသာေျပာႏိုင္သည္ကို ေတေဇာ႐ုပ္သိပါ၊ ေတေဇာသည္မီး မီးသည္အေအးတစ္မ်ိဳးအပူတစ္မ်ိဳး အေအးအပူကို
လကၡဏာအသိေခၚပါသည္။ လူလကၡဏာအျပင္မွာဆိုသလို လူကိုၾကည့္ၿပီးဤလူသည္လူေကာင္း ဤလူသည္လူဆိုးျဖစ္လိမ့္မယ္
လကၡဏာကိုၾကည့္ဖတ္သလို ဤ႐ုပ္သေဘာကိုလည္း ခႏၶာကိုယ္ကိုစမ္းသပ္ၿပီး ေတေဇာ႐ုပ္ေခၚေသာပူ႐ုပ္ေအး႐ုပ္ကိုသိရပါသည္။
ဤခႏၶာကိုယ္၌ေျခဖ်ားကိုစမ္းစမ္း ဆံဖ်ားကိုစမ္းစမ္း လက္ဖ်ားကိုစမ္းစမ္း ရင္ကိုစမ္းစမ္း ေက်ာကုန္းကိုစမ္းစမ္း အပူအေအးႏွစ္ခုသာ
ေတြ႔ရျခင္းသည္ ေတေဇာ႐ုပ္ျဖစ္ပါသည္။
     ၀ါေယာ၊ ၀ါေယာ႐ုပ္သည္ၿငိမ္ေန၍မရပါ၊ ထိုင္ေနအိပ္ေနလွ်င္လည္း ထြက္ေလ၀င္ေလလႊတ္ေနရသည္က၀ါေယာ႐ုပ္ပါ။ ေျခလႉပ္
သည္ လက္လႉပ္သည္ မ်က္ေတာင္ခတ္သည္ၿငိမ္ေနမႈမရွိပါ၊ ဤကဲသို႔လႉပ္ရွားေနမႈသေဘာကိုျမင္လွ်င္ ၀ါေယာ႐ုပ္မွတ္ပါ၊ ၀ါေယာကို
စာ၌ တြန္႔သည္သေဘာရွိ၍ ၀ါေယာ႐ုပ္ေခၚပါသည္။ ဤခႏၶာကိုယ္ကိုပါဠိႏွင့္ေျပာလွ်င္ ပထ၀ီ႐ုပ္ အာေပါ႐ုပ္ ေတေဇာ႐ုပ္ ၀ါေယာ႐ုပ္
ေလးခုရွိပါသည္၊ ရခိုင္စကားႏွင့္ေျပာလွ်င္ ေျမဓာတ္ ေရဓာတ္ မီးဓာတ္ ေလဓာတ္ေလးခုရွိသည္၊ ၄င္းတို႔ကိုဤေနရာ၌ ႐ုပ္ေခၚပါ
သည္။ ပထ၀ီအာေပါေတေဇာ၀ါေယာဤမဟာဘုတ္ေလးပါးသည္ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးျဖစ္သည္ကိုနားလည္ရသြားပါၿပီ၊ ဤခႏၶာကိုယ္
ႀကီးသည္ မ်က္ေစ့အၾကည္႐ုပ္ျဖစ္ေအာင္ေက်းဇူးျပဳပါသည္၊ နားအၾကည္႐ုပ္ႏွာေခါင္းအၾကည္႐ုပ္လွ်ာအၾကည္႐ုပ္ကိုယ္အၾကည္႐ုပ္
ျဖစ္လာေအာင္ အၾကည္႐ုပ္ငါးခုကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္။ မ်က္ေစ့ကိုဖြင့္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ အျပင္ဘက္မွအရိပ္ဟူသမွ် မ်က္လံုးအလယ္
တည့္တည့္အၾကည္႐ုပ္၌လာထင္သည္ ယင္းအၾကည္႐ုပ္သည္ ဤခႏၶာကိုယ္ႀကီးကိုမွီေနရပါသည္၊ ခုနားကပထ၀ီအာေပါေတေဇာ၀ါ
ေယာေလးခုကို အၾကည္႐ုပ္သည္မွီေနရသည္ နားသည္လည္းဤနည္းအတိုင္းပါ။ ရပ္ထဲ႐ြာထဲမွလူမ်ားသည္ နား႐ြက္ကိုနားလို႔သိၾက
သည္ နား႐ြက္ကိုနားေခၚသည္မဟုတ္ပါ နား႐ြက္သည္ခႏၶာကိုယ္ထဲ၌ပါေနပါသည္၊ ျပင္ဘက္မွအသံကိုၾကားလိုက္လွ်င္ အသံႏွင့္ထိ
ေသာၾကားသိစိတ္ေပၚေသာေနရာရွိသည္၊ ထိုၾကားသိစိတ္ေပၚေသာေနရာကို ေသာတာယတန နားေခၚပါသည္။ ၾကားသည့္အသံႏွင့္
ထိလိုက္သည္ႏွင့္ ၾကားသိစိတ္ရိတ္ခနဲအရိပ္ေပၚလာသည္ အရိပ္ေပၚေသာအေနအထားေနရာမ်ိဳးကို ေသာတာယတန၊ ေသာတာယ
တနအရိပ္ေပၚရန္အတြက္ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာတို႔သည္ ေထာက္ပံ့ထားရပါသည္၊ သူတို႔ေထာက္ပံ့မႈမရွိလွ်င္ ၾကားသိ
စိတ္အရိပ္ေပၚမႈမရွိႏိုင္ပါ ယင္းေၾကာင့္ အရိပ္ေပၚသည္ကိုပသဒ(ၾကည္လင္ေသာ)႐ုပ္ေခၚပါသည္။
     ႏွာေခါင္း၌ မ်က္ေစ့ႏွင့္ျမင္ေနရေသာႏွာေခါင္း႐ုပ္ကိုေျပာသည္မဟုတ္ပါ ႏွာေခါင္းထဲ၌အနံ႔လာၿပီးျဖစ္လွ်င္ နံသိစိတ္ေပၚေသာေန
ရာရွိပါသည္ ထိုေနရာကိုဃာနာယတနေခၚသည္ ယင္းေနရာ၌နံသိစိတ္ျဖစ္သည္။  ဃာနာယတနသိစိတ္ျဖစ္ရန္အတြက္ လူျမင္သူ
ျမင္ေျပာဆိုရေသာ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာ မဟာလုတ္ေလးပါးကိုအေျခခံရသည္၊ မဟာဘုတ္ေလးပါးအေျခခံမရွိလွ်င္ နံ
လွ်င္သိႏုိင္ေသာအေနအထားလံုး၀မရွိပါ၊ ယင္းေၾကာင့္ ဃာနာယတနႏွာေခါင္းအၾကည္သည္ မဟာဘုတ္ေလးပါး၌မွီေနရသည္ျဖစ္၍
႐ူပပစၥယာ သဠာယတနံ ႐ုပ္သည္႐ုပ္ကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္။ ပထ၀ီ အေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာေခၚဆိုသည့္ေလာက္ကပင္ ကိုယ္သည္
နားလည္ရမွာက ဆံပင္ေမြးညွင္းေျခသည္းလက္သည္းသြားစသည့္ ခႏၶာထဲမွာရွိေသာကလီစာအားလံုး အ႐ိုးအသားႏွင့္တကြေခၚ
သည္ကိုနားလည္ပါ၊ သူတို႔သည္ထိေသာေနရာ၌ သိစိတ္ေပၚေအာင္ေက်းဇူးျပဳသည္၊ ပထ၀ီ႐ုပ္မရွိလွ်င္ ထိေသာေနရာ၌သိစိတ္ေပၚ
ေအာင္ေက်းဇူးမျပဳႏိုင္ပါ။
      ဇိ၀ွာယတန လွ်ာတစ္ခုလံုး၌အလယ္တည့္တည့္မွာ တစ္ခုခုအရသာက်လိုက္လွ်င္သိစိတ္ေပၚလာသည္ သိစိတ္ေပၚေသာေနရာ
၌အၾကည္႐ုပ္ရွိသည္၊ ထိုအၾကည္႐ုပ္ကိုမိုက္က႐ိုစကုတ္ျဖင့္မျမင္ႏိုင္ ဉာဏႏွင့္သာသိရွိရသည္၊ အၾကည္႐ုပ္ကိုဉာဏ္ႏွင့္သာသိရွိရ
ေသာေနရသည္ ဇိ၀ွာပသာဒ၊ လွ်ာတျပင္လံုးသည္ ကာယပသာဒထဲမွာပါသည္၊ အၾကည္႐ုပ္သိစိတ္ျဖစ္ေသာေနရာသည္ ဇိ၀ွာယတ
နျဖစ္သည္။ ဇိ၀ွာယတနကို ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာတို႔ကေက်းဇူးျပဳပါသည္။
     ရခိုင္စကားႏွင္ေျပာလွ်င္ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္သည္ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္ကိုေက်းဇူးျပဳသည္၊ ပါဠိစကားႏွင့္ေျပာလွ်င္ နာ႐ူပပစၥ
ယာ သဠာယတနံပါ။ ေက်းဇူးျပဳသူလည္းနာမ္႐ုပ္ ေက်းဇူးအျပဳခံသူလည္းနာမ္႐ုပ္၊ နာမ္သည္ စိတ္ကိုေက်းဇူးျပဳၿပီး ႐ုပ္သည္ မ်က္ေစ့
နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္ကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္။ သီးျခားခြဲျခားၿပီးနားလည္ရပါမယ္ တရားသင္ယူတဲ့အခါ ခြဲျခားၿပီးနားလည္ထားလွ်င္ သူ႔
ဟာႏွင့္သူ သူ႔ကိစၥႏွင့္သူေက်းဇူးျပဳေနသည္ကိုနားလည္ပါသည္။ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္သည္ အာယာတနေျခာက္ပါးေခၚေသာ မ်က္ေစ့နားႏွာ
ေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္ကို ေက်းဇူးျပဳသည္ကဟုတ္ပါၿပီလူျဖစ္ေအာင္ေက်းဇူးျပဳပါလားငါ႐ို႕သည္ေမးဖို႔လိုလာပါသည္၊ နတ္ျဖစ္ေအာင္
ေက်းဇူးျပဳပါလား ျဗဟၼာျဖစ္ေအာင္ေက်းဇူးျပဳပါလား ငရဲတိရစၧာန္ျပိတၱာအသူရကာယ္ျဖစ္ေအာင္ေက်းဇူးျပဳပါလား သံုးဆယ့္တစ္ဘံုေပၚ
ေအာင္ေက်းဇူးျပဳပါလားစသည္ျဖင့္ ေမးခြန္း၌အေမးစကားအသံုးအႏွံဳးသည္ အေခၚအေ၀ၚသာျဖစ္ပါသည္။ အမွန္ေက်းဇူးျပဳသည္ကား
ေသရန္အတြက္ေက်းဇူးျပဳမႈျဖစ္သည္။ ဆံပင္ေမြးညွင္းေျခသည္းလက္သည္းအစ ၀မ္းတြင္းမွာရွိေသာကလီစာ သည္းေျခသလိပ္အား
လံုးသည္ အေသကိုေက်းဇူးျပဳေနပါသည္။ သူတို႔သည္အေသကိုေက်းဇူးျပဳေနသည္ျဖစ္၍ လူမဟုတ္ပါ၊ သူတိုသည္ အေသကိုေက်းဇူး
ျပဳရန္အတြက္ျဖစ္လာၾကပါသည္၊ အျပင္မွျမင္စရာမ်ားျဖစ္ေသာ ဆံပင္ေမြးညွင္းေျခသည္းလက္သည္း အတြင္းမွအေၾကာအ႐ိုးကလီ
စာအားလံုးမရွိလွ်င္ ေသစရာမရွိပါ။ သာမန္လူနားလည္ေအာင္ေျပာရလွ်င္ ႏွလံုးေရာဂါေၾကာင့္ေသရသည္ ဤသို႔လူအမ်ားေျပာၾက
သည္၊ ဤစကားကိုနားလည္ၾကည့္ပါ ႏွလံုးရွိ၍ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ရသည္ ႏွလံုးသည္အေသကိုေက်းဇူးျပဳမႈထင္ရွားပါသည္။ ေသြးကင္
ဆာျဖစ္၍ေသရသည္ ေသြးသည္အေသကိုေက်းဇူးျပဳသည္၊ ေသျခင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုၾကားဖူးပါလိမ့္မယ္ ထိုေသျခင္းတို႔သည္ လူေသသည္
မဟုတ္ပါ ရရွိသည့္ပစၥည္းကိုကေသေအာင္ေက်းဇူးျပဳေနပါသည္ ေရာဂါတစ္ခုမွမျဖစ္လွ်င္လည္းေသရပါမယ္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ႐ုပ္
ကိုေရာဂါေခၚသည္ကိုေဟာထားပါသည္၊ ေရာဂါလို႔သီးျခားမရွိပါ ႐ုက္ေဖာက္ျပန္ေနသည့္သေဘာကိုေရာဂါေခၚသည္။ ဥပမာ အ
သည္းသည္ နဂိုအလုပ္လုပ္ေနသည္မွအလုပ္မလုပ္ဘဲျဖစ္သြားသည္ အလုပ္မလုပ္သည့္အေၾကာင္းသည္ အသည္းေျခာက္သြား၍
ျဖစ္သည္၊ အသည္းေျခာက္မႈသည္ နဂိုအတိုင္းမဟုတ္ပါ ေဖာက္ျပန္သြားပါသည္ ေဖာက္ျပန္မႈသေဘာကို႐ုပ္ေခၚပါသည္၊ ယင္း
ေၾကာင့္ ႐ုပ္သည္ေရာဂါျဖစ္ပါသည္။
      ႐ုပ္သည္သဠာယတနကိုေက်းဇူးျပဳသည္ေျပာေသာစကားသည္စာစကားျဖစ္သည္ ယင္းကိုဉာဏ္ႏွင့္နားလည္ေအာင္ေျပာလွ်င္
ေက်းဇူးျပဳသည့္ေလာက္ကပင္ ေသေအာင္ထိေက်းဇူးျပဳသည္၊ ငါ႐ို႕သည္ေက်းဇူးျပဳသည့္အဓိပၸါယ္ကို အေကာင္းလုပ္ေပးသည္ထင္
မွတ္ေနၾကသည္ အေကာင္းလုပ္ေပးသည္မဟုတ္ပါ ေသေအာင္ေဆာင္႐ြက္ေပးေနပါသည္။ နာမ္႐ုပ္သည္သဠာယတနကိုေက်းဇူးျပဳ
သဠာယတနသည္ဖသကိုေက်းဇူးျပဳ ဖသသည္ေ၀ဒနာကိုေက်းဇူးျပဳ ေ၀ဒနာသည္တဏွာကိုေက်းဇူးျပဳ တဏွာသည္ဥပါဒါန္ကိုေက်းဇူး
ျပဳ  ဥပါဒါန္သည္ကံကိုေက်းဇူးျပဳ ကံသည္ဇာတိကိုေက်းဇူးျပဳ ဇာတိသည္ဇရာမရဏကိုေက်းဇူးျပဳသည္ ဇရာမရဏသည္အေသပါ။ ပါဠိ
စကားႏွင့္ၾကားညွပ္ၿပီးေျပာထားျခင္းပါ မိမိတို႔ရခိုင္စကာႏွင့္ေျပာလွ်င္ မ်က္ေစ့မွျမင္၍ၽမွတ္ၿပီျဖစ္လွ်င္အမွတ္သည္နာမ္ မ်က္ေစ့သည္
စကၡာယတန ျမင္စိတ္သည္မနာယတန၊ နာမ္ကေနၿပီးအာယတနကိုေက်းဇူးျပဳထားပါၿပီ ေက်းဇူးျပဳထားလွ်င္ သဠာယတနပစၥယာ ဖ
ေသာ အျမင္ေပၚလာသည္၊ ျမင္လွ်င္ခံစားသည္ ခံစားလွ်င္လိုခ်င္သည္ လိုခ်င္လွ်င္စြဲလမ္းသည္ စြဲလမ္းလွ်င္ရေအာင္လုပ္သည္ ရ
ေအာင္လုပ္လွ်င္ရသည္ ရသည္ကဇာတိျဖစ္သည္ ရလွ်င္ေသရပါသည္။
      ျမင္၍ရေအာင္လုပ္ၿပီးရေနသည္၌ ငါ႐ို႕မရရေအာင္ရွာေဖြမႈမ်ားရွိပါသည္ ဤရွာေဖြမႈတို႔သည္ နိဗၺာန္ကိုရွာျခင္းမဟုတ္ဘဲ အေသ
ကိုရွာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မ်က္ေစ့မွျမင္မႈႏွင့္ပါတ္သက္၍ ေသဖို႔ရန္တေန႔လံုးရွာေနသည္ႏွင့္အခ်ိန္ကုန္ေနသည္၊ နားမွၾကားလွ်င္လည္း
နားလည္လိုက္ပါ တေန႔လံုးေသဖို႔ရွာသည္ႏွင့္အခ်ိန္ကုန္ပါသည္၊ ႏွာေခါင္းမွနံလွ်င္ လွ်ာမွစားလွ်င္ တေနလံုးေသဖို႔ရွာသည္ႏွင့္အခ်ိန္
ကုန္ပါသည္၊ ကိုယ္မွ၀တ္သည္ထိုင္သည္သြားသည္ ကိုယ္မွလိုခ်င္၍တေန႔လံုးေသဖို႔ရွာသည္ႏွင္အခ်ိန္ကုန္ေနပါသည္၊ စိတ္ကူးစိတ္
သားလာလွ်င္လည္း တေန႔လံုးေသဖို႔ရွာသည္ႏွင့္အခ်ိန္ကုန္ပါသည္။ ကိုယ္ခႏၶာကိုေစ့ေစ့စိုက္စိုက္ၾကည့္လွ်င္ မိခင္ေမြးဖြားလိုက္သည့္
ေလာက္ကပင္ ေသဖို႔ရန္ရွလာမႈသည္ အသက္ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ အသက္ငါးဆယ္ခုနစ္ဆယ္ရွစ္ဆယ္ရွိပါၿပီ ေသဖို႔ရွာေနဆဲပါ၊ ကိုယ္
တစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္ပါ ကိုယ့္အထက္မွမိဘဘိုးဘြားေဆြမ်ိဳးဉာတကာတို႔သည္လည္း ဤကဲသို႔ရွာသြားၾကပါသည္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ား
တကာတကာမမ်ား၏မ်ိဳးႏြယ္စဥ္ဆက္ကိုၾကည့္လွ်င္ အေသကိုရွာသူမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ ထိုဘ၀၌လည္းအေသကိုရွာၿပီးလာပါသည္
ဤဘ၀မွာလည္းအေသကိုရွေနပါသည္၊ ယင္းအျခင္းအရာမ်ားကိုတရားနာၾကည့္ေသာအခါမွ ေရွာင္ဖယ္မရျဖစ္သည္ကိုသိရပါလိမ့္
မယ္၊ ေရွာင္ဖယ္မရျခင္းကို၀ဋ္ႏွင့္ေျပာလွ်င္၀ဋ္လိုက္ေနပါသည္ ၀ဋ္လိုက္ေနသည္မသိၾကပါ၊ ထို႔ေၾကာင့္ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္သည္ သဠာယတ
နကိုေက်းဇူးျပဳသည္ကို အားလံုးသိမ္းၿပီးနားလည္လိုက္ပါ၊ ေသေၾကာင္းကိုရွာေသာအခါ အမွတ္ႏွင့္ခႏၶာသည္ အေသကိုေက်းဇူးျပဳ
သည္ျဖစ္၍ ခ်မ္းသာေၾကာင္းမပါဘဲ ေသေၾကာင္းခ်ည္းထြက္ပါသည္။ ပါဠိႏွင့္ေျပာလွ်င္နာမ္႐ုပ္သည္ေသေၾကာင့္ သဠာယတနသည္
ေသေၾကာင့္ ဖသသည္ေသေၾကာင့္ ေ၀ဒနာသည္ေသေၾကာင့္ တဏွာသည္ေသေၾကာင့္ ဥပါဒါန္သည္ေသေၾကာင့္ ကမၼဘ၀သည္
ေသေၾကာင့္ ခႏၶာဇာတိသည္ေသေၾကာင့္ ဇရာမရဏသည္ေသက်ိဳးျဖစ္သည္။ ေသေၾကာင္းႏွင့္ေသက်ိဳးႏွစ္ခုသာထြက္ပါသည္ စာသံ
ႏွင့္ေျပာလွ်င္ သမုဒယသစၥာ ဒုကၡသစၥာ၊ ေသေၾကာင္းသည္သမုဒယသစၥာ ေသက်ိဳးသည္ဒုကၡသစၥာ၊ အေလာင္းေတာ္ႀကီးစီးစစ္၍
ၾကည့္ေသာအခါ ေသေၾကာင္းႏွင့္ေသက်ိဳးႏွစ္ခုသာရွိသည္ကိုသိျမင္ပါသည္။
     အေလာင္းေတာ္ႀကီးသည္ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္သည္ေသေၾကာင္းျဖစ္သည္ကိုသိရွိၿပီျဖစ္၍ဤနာမ္ႏွင့္႐ုပ္ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းကို ေရွ႔ဆက္
လ်က္ရွာေဖြစီးစစ္ပါသည္ ေရွ႕ကိုစီးစစ္ေသာအခါ နာမ္႐ုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း၀ိညာဏ္ကိုေတြ႔ပါသည္။ ၀ိညာဏ္သည္သိစိတ္ပါ သိစိတ္ႏွစ္
မ်ိဳးရွိပါသည္ ပဋိသေႏၶသိစိတ္တစ္မ်ိဳး ပ၀တၱိသိစိတ္တစ္မ်ိဳး၊ ယခုတရားသင္ေသာအခါ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ ပ၀တၱိ၀ိညာဏ္ကိုယ္တိုင္ဆို
ထားပါသည္။ ၀ိညာဏံ၊ သိစိတ္၀ိညာဏ္သည္။ ၀ါ၊ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ ပ၀တၱိ၀ိညာဏ္သည္။ သိစိတ္ကို ၀ိညာဏ္ေခၚပါသည္။ ၀ိ
ညာဏ္ကိုနားခ်င္းေအာင္ေျပာပါမယ္ ၀ိညာဏ၌ ၀ိတစ္ပုဒ္ ညာဏတစ္ပုဒ္ပါ၊ ညာဏသည္စိတ္ သိမႈကိုေခၚပါသည္၊ သိသည္၌လည္း
၀ိပုဒ္ပါသည့္အတြက္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုသိပံုခ်င္းမတူပါ ကြဲျပားျခားနားစြာသိၾကပါသည္၊ ကြဲျပားျခားနားစြာသိၾကသည္အတြက္ ၀ိညာဏ္
ေခၚပါသည္။ ပဋိသေႏၶအခါသိစိတ္သည္တစ္မ်ိဳး ပ၀တၱိအခါသိစိတ္သည္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္၊ ပဋိသေႏၶအခါသိစိတ္သည္ ပဋိသေႏၶျဖစ္
ဖို႔ေလာက္ဘဲသက္သက္သိပါသည္ ယင္းသိစိတ္ႏွင့္ပဋိသေနၶေနသည့္စိတ္ကို ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္ေခၚသည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ဘ၀
ေဟာင္၌သိစိတ္ေနာက္မွ ဤမွာဘက္၌ ျဖစ္ျဖစ္လို႔ေပၚေသာစိတ္တစ္ခုေခါင္းေဆာင္ၿပီးျဖစ္သည္၊ သူ႔ကိုဘ၀ေဟာင္းႏွင့္ဘ၀သစ္ကို
စပ္ၿပီးျဖစ္တဲ့သေဘာရွိေသာေၾကာင့္ သူ႔ကိုပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္။၀ိညာဏ္သည္သိစိတ္ ဤသိစိတ္ကိုဘ၀ေဟာင္းႏွင့္ဘ၀သစ္ အ
ေဟာင္းႏွင့္အသစ္ကိုစပ္ေသာသေဘာရွိေသာေၾကာင့္ သူ႔ကိုပဋိသႏၶိေခၚသည္၊ ပဋိသႏၶိသည္ အေဟာင္းႏွင့္အသစ္ႏွစ္ခုကိုစပ္ထားပါ
သည္၊ ပဋိသေႏၶသိစိတ္ႏွင့္ဆက္စပ္ၿပီးေပးပါသည္ ယင္းစိတ္ကိုပဋိသေႏၶစိတ္ေခၚသည္။
      ပဋိသေႏၶစိတ္စၿပီးျဖစ္သည္ကို လူပဋိသေႏၶ နတ္ပဋိသေႏၶ ျဗဟၼာပဋိသေႏၶ ငရဲတိရစၧာန္ၿပိတၱာအသူရကာယ္ပဋိသေႏၶေျပာေနရ
သည္၊ ငရဲမွာျဖစ္သူကိုငရဲပဋိသေႏၶ လူမွာျဖစ္သူကိုလူပဋိသေႏၶေျပာျခင္းသည္နားလည္ေအာင္ေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သဘာ၀ပဋိ သေႏၶကို ျမတ္စြာဘုရား၏ႏႈတ္ေတာ္မွထြက္ၿပီးေျပာထားသည္က သံေသဒဇပဋိသေႏၶ ၾသပပါတိကပဋိသေႏၶ အ႑ဇပဋိသေႏၶ ဇလာ ဗုဇပဋိသေႏၶ ေလးမ်ိဳးေျပာထားပါသည္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ားထိုေလးမ်ိဳးကိုဘုရားေဟာသည့္အတိုင္းေကာက္ၿပီးေဟာလွ်င္ တစ္ခါဆင့္ပြါးအ ဓိပၸါယ္ဖြင့္ၿပီးေျပာရလိမ့္မယ္။ အ႑ဇပဋိသေႏၶႏွင့္ဇလာဗုဇပဋိသေႏၶႏွစ္ခုကိုေပါင္းၿပီး ဂဗၻေသယ်ကပဋိသေႏၶေခၚပါသည္၊ ဂဗၻေသယ် ကပဋိသေႏၶသည္ ၀မ္းတြင္းပဋိသေႏၶပါ၊ ၀မ္းတြင္းပဋိသေႏၶသည္ သားအိမ္မွာေနေသာပဋိသေႏၶျဖစ္သည္၊ သားအိမ္မွာေနေသာပဋိ သေႏၶသည္ လူပဋိသေႏၶ ကၽြဲနြားပဋိသေႏၶတို႔ျဖစ္သည္၊ အက်ယ္ႀကီးေျပာေနလွ်င္ မွတ္ရခက္သည္ျဖစ္၍ ပဋိသေႏၶေလးမ်ိဳးကို လူပဋိ
သေႏၶ နတ္ပဋိသေႏၶ ျဗဟၼာပဋိသေႏၶ ငရဲတိရစၧာန္ၿပိတၱာအသူရကာယ္ပဋိသေႏၶဆိုၿပီးေျပာယူျခင္းပါ။ ပါဠိကိုအင္မတန္ကၽြမ္းက်င္မွ
ၾသပပါတိကဆိုသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ရိတ္ခနဲ ဤသည္ဤသည္ကိုေခၚသည္နားလည္သည္၊ ထိုကဲသို႔သိရန္ဘုန္းႀကီးမ်ား အမ်ားႀကီးအ
ခ်ိန္ေပးၿပီးသင္ယူရပါလိမ့္မယ္၊ ယခုနာရီပိုင္းအတြင္းမွာ ပဋိသေႏၶကိုသိေအာင္ေျပာရမယ္ဆိုလွ်င္ လူပဋိသေႏၶနတ္ပဋိသေႏၶျဗဟၼာပဋိ
သေႏၶငရဲတိရစၧာန္ၿပိတၱာအသူရကယ္ပဋိသေႏၶေျပာလွ်င္ ေလးခုပဋိသေႏၶသည္ အားလံုးအက်ံဳး၀င္သြားၿပီးျဖစ္ပါသည္။ ထိုပဋိသေႏၶ
စိတ္သည္ ပဋိသေႏၶ၀ိညာဏ္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
      ပ၀တၱိ၀ိညာဏ္သည္ ပဋိသေႏၶစိတ္မွစၿပီးသူ႔အခ်ိန္ကာလအားေလ်ာ္စြာ ပဋိသေႏၶေနလာၾကသည္၊ ကိုးလလြယ္ဆယ္လဖြားၿပီး
အျပင္သို႔ေရာက္လွ်င္ မ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္းလွ်ာကိုယ္စိတ္ပါလာသည္။ မ်က္ေစ့ပါလာလွ်င္ မ်က္ေစ့၌ျမင္စိတ္ျဖစ္သည္ ထိုျမင္စိတ္
သည္ အျပင္ကိုေရာက္မွျဖစ္သည္စိတ္ျဖစ္၍ ပ၀တၱိစိတ္ျဖစ္သည္။ ၾကားစိတ္၌လည္း ေမြးဖြားၿပီးအျပင္ကိုေရာက္မွျဖစ္ေသာစိတ္သည္
ပ၀တၱိစိတ္ျဖစ္သည္၊ နံစိတ္သည္လည္းအျပင္ကိုေရာက္မွျဖစ္ေသာစိတ္သည္ ပ၀တၱိစိတ္၊ စားစိတ္လည္း အျပင္ကိုေရာက္မွျဖစ္
ေသာစိတ္သည္ ပ၀တၱိစိတ္၊ ထိသိစိတ္လည္း အျပင္ကိုေရာက္မွျဖစ္ေသာစိတ္ ပ၀တၱိစိတ္၊ ပ၀တၱိစိတ္ဆိုလွ်င္ ကိုယ္ကျဖဳန္းခနဲႏွင့္နား
မလည္ႏိုင္ျဖစ္ပါသည္။ ပ၀တၱိစိတ္ေခၚေသာ ျမင္သိစိတ္ၾကားသိစိတ္နံသိစိတ္စားသိစိတ္ထိသိစိတ္ေတြးေတာၾကံစည္စိတ္သည္ တစ္
ေခါက္ျဖစ္လာၿပီးေနာက္ထပ္မျဖစ္မဟုတ္ပါ ေသသည့္တိုင္ေအာင္ျဖစ္ပါသည္၊ ေမြးဖြားၿပီးအျပင္ကိုေရာက္သည္ကပင္ ေသေအာင္ထိ
အျပင္တစ္ေလွ်ာက္လံုးကို ပ၀တၱိေခၚပါသည္။ ထိုပ၀တၱိအခါ၌ ျမင္သိစိတ္ၾကားသိစိတ္နံသိစိတ္စားသိစိတ္ထိသိစိတ္စဥ္းစားၾကံစည္
စိတ္တို႔သည္ ရိပ္ရိပ္ႏွင့္ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္းျဖစ္ေနပါသည္၊ လက္ရွိခႏၶာကိုစဥ္းစားၾကည့္လွ်င္ ငါသူမဟုတ္စိတ္သာျဖစ္ေနပါသည္၊ ေမြးဖြား
သည့္ေလာက္ကပင္ ျမင္သိစိတ္ၾကားသိစိတ္နံသိစိတ္သားသိစိတ္လုပ္ကိုင္စိတ္ၾကံေတြးစိတ္တို႔သည္ ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္အတြင္းမွာလည္း
ျဖစ္ခဲ့သည္ ငါးဆယ္ႏွစ္မွာလည္းမေသ၍ျဖစ္ေနရသည္ ငါးဆယ္ေက်ာ္လွ်င္လည္းမေသလွ်င္ျဖစ္ရအံုးမယ္ျဖစ္ပါသည္၊ ဤစိတ္မ်ားျဖစ္
ေနမႈတို႔ကို ကိုယ္ကသူကအေကာင္းထင္လ်က္ အေသကိုေက်းဇူးျပဳေနသည္ကိုမသိပါ။ ၀ိညာစပစၥယာ နာမ႐ူပံ သိစိတ္၀ိညာဏ္သည္
နာမ္ႏွင့္႐ုပ္ကိုေက်းဇူးျပဳသည္၊ ျမင္သိစိတ္ျဖစ္လွ်င္ ခႏၶာကိုေက်းဇူးျပဳပါသည္၊ ထိုနာမ္ႏွင့္႐ုပ္ျဖစ္ၿပီးလွ်င္ နာမ႐ူပပစၥယာ သဠာယတနံ သဠာယတနပစၥယာ ဖေသာ ေသေအာင္ထိေက်းဇူးျပဳသြားပါသည္။ ဤစိတ္ျဖစ္ေနမႈကို စီးစစ္၍မၾကည့္လွ်င္ အေကာင္းထင္သည္ အ
မွန္ကသူသည္ အေသကိုေက်းဇူးျပဳေနပါသည္။ ဤစိတ္မရွိလွ်င္မေသပါ ဤစိတ္ရွိေန၍ေသေနရပါသည္ စိတ္သည္၀ိညာဏ္ ေသရ
သည္ကမရဏ၊ ေသရသည္၌၀ိညာဏ္သည္လည္း ေက်းဇူးတစ္ခုပါသည္လို႔နားလည္လိုက္လွ်င္ အေသကိုေက်းဇူးျပဳေသာေသ
ေၾကာင့္တရားမ်ားသည္ တသီတတန္းႀကီးထြက္လာပါသည္ ေသသည္ကတစ္ခုတည္းပါ။ ေသေၾကာင္းတရားတို႔သည္ ၀ိညာဏ္ နာမ္
႐ုပ္ သဠာယတန ဖသ ေ၀ဒနာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကမၼဘ၀ ဇာတိကိုးပါးထြက္သည္၊ ကိုယ့္စကားႏွင့္ေျပာလွ်င္ စိတ္၀ိညာဏ္နာမ္႐ုပ္
သည္ ျမင္မွတ္ၾကားမွတ္ ဤခႏၶာကိုယ္ကို႐ုပ္ေခၚေသာ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာ႐ုပ္မ်ား၊ သဠာယတနမ်က္ေစ့နားႏွာေခါင္း
လွ်ာကိုယ္စိတ္ ထိုကေနၿပီးျမင္မႈၾကားမႈစသည္ကိုေက်းဇူးျပဳသည္၊ ထိုကေနၿပီး ခံစားမႈကိုေက်းဇူးျပဳသည္၊ ထိုကေနၿပီး လိုခ်င္မႈကိုေက်း
ဇူးျပဳသည္၊ ထိုကေနၿပီး စြဲလမ္းမႈကိုေက်းဇူးျပဳသည္၊ ထိုကေနၿပီး ရေအာင္လုပ္ေသာလုပ္ငန္းကိုေက်းဇူးျပဳသည္ လုပ္ငန္းကိုလုပ္လွ်င္
လုပ္ငန္းလုပ္သည့္အားေလွ်ာ္စြာရရွိသည့္ခႏၶာကိုေက်းဇူးျပဳသည္ ခႏၶာရလွ်င္ေသရသည္။ ၀ိညာဏ္ေခၚေသာသိစိတ္ကို သူကကိုကအ
ေကာင္းထင္သည္ ခႏၶာကိုၾကည့္ၿပီးစီးစစ္လွ်င္ ေသေၾကာင္းႏွင့္ေသက်ိဳးကိုျမင္ပါလိမ့္မယ္၊ ေသေၾကာင္းႏွင့္ေသက်ိဳးသည္ ကိုယ့္ခႏၶာ
တစ္ခုမဟုတ္ဘဲ ရွိသမွ်ခႏၶာအားလံုးရေနပါသည္။ ကိုယ့္အနား၌ရွိေသာခႏၶာကိုၾကည့္ဖို႔လား အေရွ႕ဘက္ကိုၾကည့္ဖို႔လား အေနာက္
ဘက္ကိုၾကည့္ဖို႔လား ေတာင္ဘက္ကိုၾကည့္ဖို႔လား ေျမာက္ဘက္ကိုၾကည့္ဖို႔လား ၾကည့္ခ်င္သလိုၾကည့္ပါ ေသေၾကာင္းႏွင့္ေသက်ိဳးရ
ေနသည္တို႔ကိုျမင္ပါလိမ့္မယ္။ ယခုအခ်ိန္ေစ့သည္ျဖစ္၍ တရားထိုင္ၾကရေအာင္။




No comments:

Post a Comment