စစ္ေတြၿမိဳ႕ ဓာတ္လယ္ေက်ာင္းတိုက္ မဟာကမၼ႒ာနာစရိယ ဘဒၵႏၲသု၀ဏၰဆရာေတာ္
ဘဂၤလားေဒ့ခ်္ႏိုင္ငံ ဖေလာင္းခ်ိပ္(cox's bazar)ၿမိဳ႕ ဇယသုခေက်ာင္း၌
၂၀၀၇ ခု ေမလ ၄ ရက္ေန႔ ညေန ၄း၃၀ နာရီမွ ၅း၃၀ နာရီထိ ေဟာၾကားအပ္ေသာ
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္
အလႊာေလးပါး
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္၌ မူလႏွစ္ျဖာ သစၥာႏွစ္ခုကိုေျပာၿပီးပါၿပီ၊ စက္၀ိုင္းကိုၾကည့္ပါ မူလႏွစ္ျဖာသည္ အလယ္၌ အ၀ိဇၨာ တ
ဏွာ စက္ကိုေခၚပါသည္။ သစၥာႏွစ္ခုသည္ နံပါတ္တစ္အကြက္ သမုဒယသစၥာ နံပါတ္ႏွစ္အကြက္ ဒုကၡသစၥာ၊ ေရွ႕ကို နံပါတ္သံုးအ
ကြက္ သမုဒယသစၥာ နံပါတ္ေလးအကြက္ ဒုကၡသစၥာ၊ ေပါင္းလိုက္လွ်င္ သမုဒယသစၥာႏွင့္ဒုကၡသစၥာႏွစ္ခုျဖစ္သည္။ နံပါတ္တစ္ သမု
ဒယႏွင့္ နံပါတ္ႏွစ္ ဒုကၡအၾကားမွာ ထြက္လမ္းမရွိ တရားကိုလုပ္ရန္အခ်ိန္မရပါ၊ တရားကိုလုပ္ရန္အခ်ိန္သည္ စက္၀ိုင္းအေနႏွင့္ေျပာ
လွ်င္ နံပါတ္ႏွစ္ ဒုကၡသစၥာႏွင့္ နံပါတ္သံုး သမုဒယသစၥာၾကားမွာ တစ္ခ်ိန္သာရွိသည္၊ နံပါတ္ႏွစ္ႏွင့္သံုးၾကား နံပါတ္ႏွစ္ကေန သံုးျဖစ္
ေအာင္မလုပ္လွ်င္ ဒုကၡမလာျဖစ္ပါသည္။
ခႏၶာအေနျဖင့္ေျပာလွ်င္ ယခုခႏၶာျဖစ္သည္၊ ယခုခႏၶာမွာ သမုဒယမျဖစ္မီ ဒုကၡသစၥာႏွင့္ သမုဒယသစၥာအၾကားမွာ လုပ္ရပါလိမ့္
မယ္။ ႏွစ္အကြက္ႏွင့္သံုးအကြက္ၾကားျမွားႀကီးသည္ ထြက္လမ္းကိုျပပါသည္၊ တဏွာကိုထိုးထားေသာျမွားဦးမွ ေအာက္ဖက္ကို နံပါ တ္ႏွစ္အကြက္သို႔ ျမွားႏြယ္တစ္ခု ထြက္သြားသည္ကို ျမင္ပါလိမ့္မယ္၊ ႏွစ္အကြက္အျပာလိုင္းထဲမွာ ေ၀ဒနာနိေရာဓာ တဏွာနိေရာ
ေဓာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ထြက္လမ္းေရးထားပါသည္၊ ထြက္လမ္းသည္ ဒုကၡသစၥာမွ သမုဒယသစၥာသို႔မေရာက္လွ်င္ ထြက္ပါသည္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္သည္ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္ေနမႈျဖစ္သည္၊ နံပါတ္ႏွစ္အကြက္သည္ အေၾကာင္း နံပါတ္သံုးအကြက္သည္ အက်ိဳးျဖစ္
သည္။ အေၾကာင္းကေန အက်ိဳးကိုမတက္လွ်င္ ထြက္ပါသည္၊ ထြက္လမ္းကို ကိုယ္ကမေသမီ မလုပ္လိုက္လွ်င္ ေသၿပီးမွလုပ္၍မရပါ။
ယခုအခ်ိန္မွာ ရွာၿပီးလုပ္ရသည္ လုပ္နည္းကိုေျပာပါမယ္၊ ဒုကၡသစၥာထဲ၌ ၀ိညာဏ္နာမ္႐ုပ္သည္ မိခင္၀မ္းတြင္း၌ ျဖစ္ေသာခႏၶာျဖစ္
သည္။ မိခင္၀မ္းထဲ၌ တစ္ခုမွလည္း လုပ္ဖို႔မတတ္ပါ၊ ေမြးဖြားၿပီး သားသက္သမီးသက္လြန္၍ မိသက္ဖသက္ အသက္ႏွစ္ဆယ္ အသ
က္သံုးဆယ္ေရာက္လွ်င္ ေျပာစကားကို နားလည္ၿပီျဖစ္ပါသည္။
ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္၀ိုင္း၌ဆိုလွ်င္ သဠာယတနျဖစ္သည္၊ သဠာယတနသည္ မ်က္ေစ့ႏွင့္ျမင္တတ္လာသည္ နားႏွင့္ၾကားတတ္လာ
သည္ ႏွာေခါင္းႏွင့္နံတတ္လာသည္ လွ်ာႏွင့္စားတတ္လာသည္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ထိေတြ႕တတ္လာသည္ စိတ္ႏွင့္ၾကံေတြးတတ္လာပါ
သည္၊ မ်က္ေစ့ႏွင့္ျမင္ေသာအခါ ျမင္စိတ္ျဖစ္သည္ မ်က္ေစ့သည္႐ုပ္တရား ျမင္စိတ္သည္ နာမ္တရားျဖစ္ပါသည္။ ျမင္ေသာအခါ၌ လူ
နတ္ျဗဟၼာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါေပၚေနသည္မဟုတ္ပါ ႐ုပ္နာမ္ေပၚေနပါသည္။ သမုဒယသစၥာသို႔မေရာက္ေအာင္ ျမင္တတ္ၾကည့္တတ္ရပါ
မယ္၊ မ်က္ေစ့ႏွင့္ျမင္စိတ္သည္ စက္၀ိုင္း၌ နံပါတ္ႏွစ္အကြက္မွာျဖစ္သည္၊ နံပါတ္ႏွစ္အကြက္သည္ ပစၥဳပၸန္ျဖစ္၍ ျမင္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္
။ ျမင္ေနဆဲ၌ လူနတ္ျဗဟၼာ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါ အသက္လိပ္ျပာမေပၚပါ ႐ုပ္နာမ္ေပၚေနပါသည္။
ေရွ႕က မၾကားဖူး၍မသိ ရွိပါေစ၊ ယခုၾကားဖူးပါၿပီ ျမင္ေနဆဲမွာ ႐ုပ္နာမ္ေပၚေနသည္။ ထို႐ုပ္နာမ္ကို ေကာက္ျပပါဆိုလွ်င္ မ်က္
ေစ့သည္႐ုပ္တရား သိစိတ္သည္နာမ္တရား ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္သည္၊ ၾကားေနဆဲမွာ နားသည္႐ုပ္တရား ၾကားစိတ္သည္နာမ္တရား ႐ုပ္နာမ္
ျဖစ္သည္၊ ေယာက္်ားမိန္းမ အသက္လိပ္ျပာမေပၚ ႐ုပ္နာမ္ေပၚလာသည္။ အနံ႔ကိုနံေနဆဲမွာ ႏွာေခါင္းသည္႐ုပ္တရား နံသိစိတ္သည္
နာမ္တရား ႐ုပ္ႏွင့္နာမ္သာျဖစ္ေနသည္၊ စားေနဆဲမွာ လွ်ာသည္႐ုပ္တရား စားသိစိတ္သည္နာမ္တရား၊ လွ်ာ၌သိစိတ္ေပၚသည္ သိ
စိတ္သည္ ေယာက္်ားမိန္းမမဟုတ္ နာမ္တရားျဖစ္သည္။ ကိုယ္ခႏၶာ၌ အ၀တ္လို၍၀တ္ဆင္သည္ လုပ္စရာရွိ၍လုပ္သည္ အ၀တ္ကို
၀တ္ဆင္ေသာအခါ အလုပ္ကိုလုပ္ေသာအခါ၌ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ထိလွ်င္ သိစိတ္ေပၚလာသည္ ထိေနသည္က႐ုပ္တရား သိစိတ္သည္ နာမ္တရားျဖစ္ပါသည္။
သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡမွကၽြတ္ေအာင္ ေ၀ဒနာနိေရာဓာ တဏွာနိေရာေဓာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ထြက္လမ္းမွထြက္လိုလွ်င္ နာမ္႐ုပ္ကို ပထမ
သိရန္လိုပါသည္၊ လုပ္သည္ကိုင္သည္ သြားသည္လာသည္တို႔သည္ ႐ုပ္နာမ္ေပၚေနသည္နားလည္ပါ၊ ခႏၶာသည္႐ုပ္တရား ကိုင္းတိုင္
းလုပ္တိုင္း သိစိတ္ေပၚေနသည္ကနာမ္တရားျဖစ္သည္။ စိတ္၌ၾကံေတြးမႈျဖစ္သည္ စိတ္သည္ ႏွလံုးအိမ္ထဲမွာရွိၿပီး စိတ္သည္ ၾကံ
ေတြးမႈျဖစ္သည္၊ ယခုေလာက၌ စိတ္သည္ ဦးေႏွာက္မွာရွိသည္ေျပာၾကသည္၊ စိတ္သည္ ဦးေႏွာက္မွာရွိေနသည္မယူပါနဲ႔ ကုလားတ
ပည့္ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္၊ စိတ္သည္ ဦးေႏွာက္မွာရွိသည္ေျပာလွ်င္လည္း ေျပာသည့္အတိုင္းထားလိုက္ပါ မယူပါနဲ႔ ယူလွ်င္ဘုရားတ
ပည့္မျဖစ္ဘဲ အမ်ားတပည့္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ယခုသည္ ဘုရားတပည့္ျဖစ္လို၍ ဘုရားစာကို သင္ယူေနၾကပါသည္။ ဘုရားကစိတ္သည္
ႏွလံုးအိမ္မွာျဖစ္သည္ ႏွလံုးသည္႐ုပ္တရား ျဖစ္လာေသာ ေတြးစိတ္ၾကံစိတ္သည္ နာမ္တရားျဖစ္သည္၊ ႏွလံုးအိမ္၌ ေယာက္်ားမိန္းမ
အသက္ဇီ၀လာမျဖစ္ပါ စိတ္သာလာျဖစ္ပါသည္။
မ်က္ေစ့၌႐ုပ္နာမ္ နား၌႐ုပ္နာမ္ ႏွာေခါင္း၌႐ုပ္နာမ္ လွ်ာ၌႐ုပ္နာမ္ ကိုယ္၌႐ုပ္နာမ္ ႏွလံုး၌႐ုပ္နာမ္ ႐ုပ္နာမ္ခ်ည္းျဖစ္ေပၚပါသည္၊
႐ုပ္နာမ္ေပၚသည္ကိုသိလွ်င္ ဉာဏ္ရေနၿပီကိုသိပါ၊ ဤသိဉာဏ္သည္ ၾကား၍သိေသာဉာဏ္ျဖစ္သည္၊ ႐ုပ္နာမ္ကိုသိလွ်င္ အလုပ္လုပ္
ရန္အတြက္ စေနၿပီျဖစ္ပါသည္။
မ်က္ေစ့မွအဆင္းကိုျမင္လွ်င္ ျမင္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာသည္ ထိုျမင္စိတ္သည္ ျမဲမေနပါ၊ ျမင္ၿပီးေပ်ာက္သြားပါသည္။ ရပ္စကား႐ြာစ
ကား၌ ထိုသေဘာကို မျမင္လိုက္ၿပီ၊ မျမင္လိုက္ၿပီစကားသည္ ျမင္စိတ္မရွိၿပီကိုဆိုလိုပါသည္။ လူတိုင္းသည္ မျမင္လိုက္ၿပီကိုေျပာဖို႔
တတ္သည္ ႐ုပ္နာမ္ေပ်ာက္သြားသည္ကို သိဖို႔မတတ္ပါ၊ အမွန္က ျမင္ေနမႈသည္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ေပၚျခင္းျဖစ္သည္။ မ်က္ေစ့မွျမင္လွ်င္
ျမင္စိတ္ေပၚသည္ မ်က္ေစ့သည္႐ုပ္တရား ျမင္စိတ္သည္နာမ္တရားျဖစ္သည္၊ မျမင္လိုက္ၿပီဆိုျခင္းသည္ ငါမျမင္လိုက္သည္မဟုတ္
႐ုပ္နာမ္ပ်က္ေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္နာမ္ပ်က္ေနသည္ကို သိဖို႔ျမင္ဖို႕မတတ္ပါ၊ သိဖို႔ျမင္ဖို႔မတတ္ရျခင္းအေၾကာင္းသည္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ ပ်က္ေနေသာတရားကို တစ္ခါတေလမွ မၾကားဖူးရ၍ျဖစ္ပါသည္။
အမ်ားစကားျဖစ္ေသာ ငါမျမင္လိုက္ၿပီကိုသာၾကားဖူး၍ ငါမျမင္လိုက္ၿပီသာသိျခင္းသည္ ဘုရားစကားကို မၾကားဖူး၍ျဖစ္သည္၊
ယခု ဘုရားစကားကို ၾကားေနသည္ျဖစ္၍ ျမင္ေနမႈ၌ ငါသူေယာက္်ားမိန္းမမေပၚပါ ႐ုပ္နာမ္ေပၚပါသည္၊ မျမင္လိုက္ၿပီသည္လည္း ႐ုပ္
နာမ္ေပ်ာက္သြားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသေဘာကို ကိုယ္က ႐ုပ္နာမ္ပ်က္သြားသည္ကို သိစိတ္ေဖၚေပးရပါမယ္၊ သိစိတ္ေဖၚေပးေသာအ
ခါ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္မႈပ်က္မႈကို သိေသာဉာဏ္သည္ ႏွလံုးအိမ္ထဲ၌ေပၚေနပါၿပီ၊ ထိုသေဘာကို အာေလာေကာ ဥဒပါဒိ ဉာဏ္ေပၚေနပါၿပီ၊ ၀ိ
ဇၨာ ဥဒပါဒိ ပညာေပၚေနပါၿပီ၊ မေဖၚတတ္လွ်င္ ဉာဏ္ပညာမေပၚဘဲ ႏွလံုးအိမ္၌ အ၀ိဇၨာခ်ည္းေပၚေနပါလိမ့္မယ့္။
ခႏၶာ၌ ဉာဏ္ေရာက္လာျခင္းအေၾကာင္းသည္ ျဖစ္ပ်က္ကိုသိ၍ျဖစ္ပါသည္၊ မျမင္လိုက္ၿပီသည္ တျခားမဟုတ္ ႐ုပ္နာမ္ပ်က္မႈျဖစ္
သည္၊ ပထမ ႐ုပ္နာမ္ကိုသိရပါမယ္ ဆက္ၿပီးၾကည့္ေသာအခါ ထို႐ုပ္နာမ္သည္ရွိမေနဘဲ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားပါသည္၊ ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြား
သည္စကားသည္ နားလည္ေအာင္ေျပာျခင္းျဖစ္ၿပီး ျဖစ္ၿပီးပ်က္သြားသည္သေဘာသည္ မျမင္လိုက္လိုက္ၿပီျဖစ္သည္။ မျမင္လိုက္ၿပီ
သည္ ႐ုပ္နာမ္ပ်က္ေနမႈျဖစ္သည္၊ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္မႈပ်က္မႈသည္ အမွန္ရွိသည္၊ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္နာမ္ ျဖစ္လည္းျဖစ္ေနသည္ ပ်က္လည္းပ်က္
ေနသည္ကို မသိတတ္ပါ၊ မသိတတ္ေသာအေၾကာင္းသည္ တရားကိုမၾကားဖူး၍ျဖစ္သည္၊ ယခုသည္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ေနသည္ ႐ုပ္နာမ္
ပ်က္ေနသည္ေနသည့္တရားကို ၾကားဖူးေအာင္ ေျပာေနပါသည္။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရား အဆံုးအမတစ္ခုရွိသည္၊ လူတို႔သည္ ဘုရားကိုရွိခိုးဖို႔တတ္သည္ သံဃာကိုလည္း ၾကည္ညိဳဖို႔တတ္
သည္ အလႉလည္းေပးတတ္သည္ သီလလည္းေဆာက္တည္တတ္သည္ ပုတီးလည္းစိပ္တတ္သည္ ေမတၱလည္းပြါးမ်ားတတ္သည္ သို႔ေသာ္ ပညာေပၚေအာင္ လုပ္ဖို႔မတတ္၊ ပညာေပၚေအာင္ မလုပ္တတ္မႈသည္ တရားကို မၾကားဖူး၍ျဖစ္ပါသည္။
ငါ႐ို႕က တရားကိုၾကားဖူးေအာင္ တရားေဟာေသာအခါ ေဟာေသာတရားသည္ အလႉေပးလွ်င္ သူေ႒းျဖစ္သည္၊ ကိုယ္ကမသိ
မသိလွ်င္ သိေသာတရားကိုေဟာေပးရသည္။ သီလေဆာက္တည္လွ်င္ အသက္ရွည္သည္ အဆင္းလွသည္ အနာကင္းသည္ေဟာ
လိုက္သည္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ႏွင့္ဆိုလွ်င္ တစ္မ်ိဳးစီျဖစ္ေနပါသည္၊ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ကိုမသိခင္ ကုသိုလ္ကိုေတာကိုင္ထားရပါသည္၊ ကု
သိုလ္ကိုမကိုင္လွ်င္ ငါးပါးေမွာက္ပါလိမ့္မယ္ ကုသိုလ္ကိုကိုင္လာမႈသည္ ယေန႔ထိပါလာပါသည္။ ယခု ကုသိုလ္ကံေကာင္း၍ ဘုရား
တရားႏွင့္ေတြ႔ေသာအခါ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည္လို႔ သိေပးလိုက္ပါ၊ ျမင္ၿပီးမျမင္လိုက္မႈသည္ ငါမျမင္းမႈမဟုတ္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ေန
မႈျဖစ္သည္၊ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္မႈပ်က္မႈသေဘာကို ယခု သိၿပီျဖစ္သည္။ ကိုယ္က ျမင္တိုင္းျမင္တိုင္း ျဖစ္မႈပ်က္မႈကိုမသိႏိုင္လွ်င္လည္း အႀကိ
မ္တစ္ရာျမင္မႈ၌ သတိထားၾကည့္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ေလာက္ သိျမင္လွ်င္လည္း သိတတ္ေသာသိဉာဏ္ေရာက္ေနပါၿပီ။
ၾကားေသာအခါ၌ ၾကားသိစိတ္သည္ နာမ္တရားျဖစ္သည္၊ ၾကားေနဆဲ၌ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ေနသည္ မၾကားလိုက္ၿပီျဖစ္လွ်င္ ႐ုပ္နာမ္
သည္ ပ်က္သြားပါၿပီ၊ ၾကားၿပီးလွ်င္ မၾကားၿပီးရွိေနသည္ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည္လို႔ သိစိတ္မေပၚလွ်င္ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္မွာ ဉာဏ္ေပ်ာက္ေနပါသည္။ ႐ုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ေနသည္သိလိုက္လွ်င္ ခႏၶာ၌ဉာဏ္ေပၚေနသည္၊ ဉာဏ္ေပၚမႈကို ဘုရားက ဉာဏံ ဥဒပါဒိ ဓမၼစကၠပ၀တၱသုတ္မွာ ဖတ္ဖူပါလိမ့္မယ္ မဖတ္ဖူးလွ်င္လည္း သူမ်ားဖတ္သည္ကို ၾကားဖူးပါမယ္။ စကၡံဳ ဥဒပါဒိ မ်က္ေစ့ေပၚေနသည္၊ မ်က္ေစ့သည္ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္ေသာ မ်က္ေစ့ျဖစ္သည္။ ဉာဏံ ဥဒပါဒိ ဉာဏ္ေပၚေနသည္။ ၀ိဇၨာ ဥဒပါဒိ ၀ိဇၹာေပၚေနသည္။ အာေလာ
ေကာ ဥဒပါဒိ အလင္းေပၚေနသည္၊ အေမွာင္အ၀ိဇၹာရွိေသာအခါ မျမင္တတ္ျဖစ္သည္။ ကိုယ္က ကုသိုလ္ကံလည္းေကာင္းသည္ ဘု
ရားသာသနာႏွင့္လည္းၾကံဳရသည္ ဘုရားတရားကိုလည္း နာေနရသည္ စူးစူးစိုက္စိုက္ နားေထာင္ေသာအခါ အမွန္ဟုတ္သည္ကို ကိုယ္ကသိျမင္သြားသည္။ အရာရာမွာ ၾကားတိုင္းၾကားတိုင္ သတိႏွင့္အားလံုးကို မလိုက္ႏိုင္၍ မသိေသာအခါလည္းရွိလိမ့္မယ္ျဖစ္
သည္၊ သတိလိုက္ႏိုင္လွ်င္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည္ကို သိျမင္လိမ့္မယ္ျဖစ္သည္။ အနံ႔ကိုနံေသာအခါ အစားအစာကို စားေသာအခါ
တို႔၌လည္း ဤနည္းအတူ သတိႏွင့္လိုက္ၿပီးၾကည့္လွ်င္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည္ကို ျမင္ပါသည္။
ကိုယ္ျဖင့္အလုပ္လုပ္သည္ ခႏၶာကိုယ္သည္႐ုပ္တရား သိစိတ္သည္နာမ္တရားျဖစ္သည္၊ အလုပ္လုပ္ေနဆဲ၌ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္သည္ အလုပ္ကိုမလုပ္ၿပီျဖစ္လွ်င္ ႐ုပ္နာမ္သည္ ပ်က္သြားပါသည္၊ ေနာက္ထပ္ အလုပ္ကိုဆက္လုပ္လွ်င္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္လာသည္ အလုပ္ကိုမ
လုပ္လိုက္လွ်င္ ႐ုပ္နာမ္ပ်က္သြားသည္။ ထမင္းခ်က္သည္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ေပၚလာျပန္သည္ ထမင္းခ်က္ၿပီး၍ထိုင္ေနလွ်င္ ႐ုပ္နာမ္ပ်က္
သြားသည္၊ ထိုသေဘာတို႔ကို ဉာဏ္ႏွင့္ၾကည့္ေနလွ်င္ ထမင္းခ်က္ယင္းနဲ႔ ေရခပ္ယင္းနဲ႔ ဉာဏ္ရသြားပါသည္။
တရားသည္ ေတာထဲေတာင္ထဲမွာမဟုတ္ပါ၊ တရားကို ၾကားဖူးတတ္ဖို႔လိုပါသည္ တရားကိုမၾကားဖူး၍ တရားကိုမသိျဖစ္ရသ
ည္၊ ထိုသေဘာကို ျမတ္စြာဘုရားက အသ၁၀နတာ ဓမၼသ၁ ပရိဟာယႏၲိ တရားကိုမၾကားဖူး၍ တရားကိုမသိျခင္းျဖစ္သည္။ တရား
ကို ေတာထဲေတာင္ထဲမွာ ရွာရသည္မဟုတ္ ယခုတရားကို ၾကားဖူးၿပီျဖစ္၍ ၀ီရိယစိုက္လိုက္လွ်င္ ကိုယ့္ခႏၶာမွာ ဉာဏ္ေပၚပါမယ္၊ ခ
ႏၶာမွာဉာဏ္ေပၚေနလွ်င္ ဉာဏ္မဟုတ္ေသာအ၀ိဇၨာသည္ ေပ်ာက္ေနပါသည္။ ကိုယ့္ခႏၶာမွာ ဉာဏ္ကိုပြါးေလ အ၀ိဇၨာေပ်ာက္ေလ၊ ဉာဏ္ကိုပြါးေလ အ၀ိဇၨာေပ်ာက္ေလျဖစ္သည္။ ခႏၶာသည္ အိမ္ႀကီးႏွင့္တူသည္ ထိုအိမ္ႀကီး၌ မီးထြန္းေလ အေမွာင္ေပ်ာက္ေလ မီးထြ
န္းေလ အေမွာင္ေပ်ာက္ေလျဖစ္သည္။ ေန႔ပါညဥ့္ပါ မီးထြန္းထားလွ်င္ လံုး၀အေမွာင္မလာပါ၊ ေန႔ပါညဥ့္ပါသည္ ျမင္တိုင္း ၾကားတိုင္း နံတိုင္း စားတိုင္း လုပ္ကိုင္တိုင္း ၾကံေတြးတိုင္းကိုဆိုလိုပါသည္။
ျမင္တိုင္းၾကားတိုင္းစသည္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ကိုသိေနလွ်င္ ခႏၶာမွာ အ၀ိဇၨာအေမွာင္မလာႏိုင္ပါ အလင္းျဖစ္ေနပါသည္ ယင္းကိုျမတ္စြ
ာဘုရားစကားႏွင့္ အာေလာေကာ ဥဒပါဒိျဖစ္သည္။ ပစၥဳပၸန္ခႏၶာ၌ ျမင္မႈ ၾကားမႈ နံမႈ စားမႈ ထိေတြ႔မႈ ၾကံေတြးမႈတို႔ကို ျမင္တိုင္းၾကားတို
င္း ျဖစ္ပ်က္ရွဳလွ်င္ အရွဳခံေသသည္က သမုဒယ၊ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ ေသသြားပါသည္။ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ မလာေအာင္ ျဖစ္ပ်က္ကို
သိေသာဉာဏ္သည္ သတ္ထားပါသည္၊ ျဖစ္ပ်က္ကိုသိေသာဉာဏ္သည္ ကိေလသာကို ေခတၱသတ္တတ္သူျဖစ္သည္။ သမုဒယသစၥ
ာကိုမေရာက္ေအာင္ နံပါတ္ႏွစ္ႏွင့္နံပါတ္သံုးအကြက္ ေ၀ဒနာႏွင့္တဏွာအၾကားမွေနၿပီး ထြက္သြားပါသည္၊ ဆုေတာင္း၍ ထြက္သြား
သည္မဟုတ္ပါ ဉာဏႏွင့္ထြက္သြားပါသည္။ နိဗၺာန္ကိုရလိုလွ်င္ အလုပ္လုပ္ရပါသည္ ယခုသည္ အလုပ္လုပ္ေနမႈျဖစ္သည္၊ အရွဳခံက
ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡ သိဉာဏ္ကမဂၢ၊ ေသသည္က သမုဒယ၊ ေနာင္ခႏၶာမလာသည္က နိေရာဓျဖစ္သည္။
အရွဳခံကျဖစ္ပ်က္ဒုကၡ သိဉာဏ္ကမဂၢ မဂၢသစၥာသည္ ကိုယ့္ခႏၶာ၌ ေရာက္ေနၿပီျဖစ္လွ်င္ သမုဒယသစၥာသည္ ေပ်ာက္သြားပါသ
ည္၊ ဘုရားစကားႏွင့္ေျပာလွ်င္ ဒုကၡသစၥံ ပရိဇာနေႏၲာ၊ သမုဒယသစၥံ ပဇဟေႏၲာ၊ နိေရာဓသစၥံ သစၧိကေရာေႏၲာ၊ မဂၢသစၥံ ဘာေ၀ယ
ေႏၲာ၊ ပါဠိကို႐ြတ္ျပေန၍ၾကားလွ်င္ တရားေဟာေနသည္သာနားလည္မယ္ ကိုယ္က တရားကိုသိမယ္မဟုတ္ပါ။ ယခု မိုးကုတ္ဆရာ
ေတာ္ႀကီး ေဟာေျပာေသာစကားကို ေျပာေနသည္၊ အရွဳခံကျဖစ္ပ်က္ဒုကၡ သိဉာဏ္ကမဂၢျဖစ္သည္။ ဤပံုစံျဖစ္ေနလွ်င္ ကိုယ္သည္
လမ္းမမွားဘဲ လမ္းမွန္ျဖစ္ေနပါသည္၊ လမ္းမွန္ျဖစ္ေနလွ်င္ ဆက္ၿပီးေလွ်ာက္လွမ္းပါ နိဗၺာန္ေရာက္ရန္ေသခ်ာပါသည္။ ျမင္တိုင္း ၾကား
တိုင္း နံတိုင္း စားတိုင္း ထိေတြ႔တိုင္း ၾကံေတြးတိုင္းမွာ ျဖစ္ေနေသာတရားသည္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္သည္၊ မျမင္လိုက္ၿပီ မၾကားလိုက္ၿပီ မနံ
လိုက္ၿပီ မစားလိုက္ၿပီ မလုပ္လိုက္ၿပီ မၾကံမေတြးေတာလိုက္ၿပီအားလံုးသည္ ႐ုပ္နာမ္ပ်က္သြားမႈျဖစ္သည္။ ႐ုပ္နာမ္သည္ ျဖစ္လည္း
ျဖစ္သည္ ပ်က္လည္းပ်က္သည္ကို မျမင္မသိဘဲ ပါးစပ္မွ ျဖစ္ပ်က္ျဖစ္ပ်က္ ေျပာဆိုေန႐ံုႏွင့္မရပါ ျမင္ဆဲပ်က္ဆဲ၌ ကိုယ္ကသိျမင္ေနရ
ပါမယ္ သိျမင္ေနလွ်င္ မဂၢသစၥာေပၚေနပါၿပီ၊ မဂၢသစၥာကိုပြါးလွ်င္ နိဗၺာန္သို႔ေရာက္ေသာ လမ္းေၾကာင္းျဖစ္ပါသည္။ သမုဒယသစၥာကို
ပြါးလွ်င္ သုသာန္သို႔ေရာက္ေသာလမ္းျဖစ္သည္၊ လမ္းမွားကိုလိုက္လွ်င္ ဒုကၡေရာက္သည္ လမ္းမွန္ကိုလိုက္လွ်င္ ဒုကၡမွလြတ္ေျမာက္
သည္၊ ဒုကၡမွသမုဒယသို႔မဆက္ေအာင္ ပြါးနည္းျဖစ္ပါသည္။
စက္၀ိုင္းကိုလည္းနားလည္ေအာင္ ယခုတစ္ခါ တစ္ကြက္တက္ပါမယ္၊ မူလႏွစ္ျဖာ သစၥာႏွစ္ခု ေျပာၿပီးပါၿပီ ယခုေလးခုအလႊာ
ျဖစ္သည္။ နံပါတ္တစ္အကြက္ အတိတ္အေၾကာင္းတလႊာ၊ နံပါတ္ႏွစ္အကြက္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတလႊာ၊ နံပါတ္သံုးအကြက္ ပစၥဳပၸန္အ
ေၾကာင္းတလႊာ၊ နံပါတ္ေလးအကြက္ အနာဂါတ္အက်ိဳးတလႊာ အားလံုးေလးလႊာျဖစ္သည္။ ေလးလႊာကိုေကာက္ျပပါဆိုလွ်င္ အတိတ္
အေၾကာင္းတလႊာ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတလႊာ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတလႊာ အနာဂါတ္အက်ိဳးတလႊာ ေလးလႊာျဖစ္ပါသည္။
ေလးလႊာကိုမသိဘဲ ကိုယ့္ခႏၶာကိုသိမည္မဟုတ္ပါ၊ စာသည္ လမ္းေၾကာင္းႏွင့္တူသည္ မီးရထားႏွင့္သြားလွ်င္ ခရီးကိုအျမန္ေရာ
က္သည္ သို႔ေသာ္ လမ္းမရွိလွ်င္ မီးရထားေလွ်ာက္၍မရပါ၊ စာသည္ပရိယတ္ အက်င့္သည္ပဋိပတ္ ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္သည္ ပရိယတ္
ျဖစ္ပါသည္။ လမ္းႏွင့္တူေသာ ပရိယတ္ကိုမသင္လွ်င္ မိမိသြားမည္လမ္းကိုမသိျဖစ္သည္၊ တရားက်င့္ေသာ္လည္း အျခားကိုက်င့္သ
ကဲသို႔ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ဘုရား၏နည္းလမ္းေကာင္းကိုမရလွ်င္ ကိုယ္ထင္သလိုျဖစ္ပါလိမ့္မယ္၊ ဤကေကာင္းသည္ ဤကမေကာင္း ဤ
သည္ကဟုတ္သည္ ဤသည္ကမဟုတ္စသည္ျဖင့္ ကိုယ္ထင္သလို ျမင္သလိုက်င့္ၾကပါလိမ့္မယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ပါ လုပ္နည္း
ကိုင္နည္းစနစ္နဲ႔ က်က်နနသိေနမွ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိပါသည္၊ ပိဋကတ္သံုးပံုအားလံုးကိုတတ္သိနားလည္မွ ထိုသေဘာကို ဆိုသ
ည္မဟုတ္ပါ၊ ကိုယ္လုပ္ေသာလုပ္ငန္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္ လကၤာႏွစ္ပိုဒ္သည္ ကိုယ့္
အတြက္ သံသရာမွလြတ္ေျမာက္ေအာင္ လံုေလာက္ေသာစာလို႔ နားလည္ရပါမယ္။ ပိဋကတ္သံုးပံုကိုမတတ္ပေစ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကို
နားလည္၍သေဘာေပါက္လွ်င္ ကိုယ့္အတြက္ အလုပ္လုပ္၍ရၿပီျဖစ္ပါသည္။
ျပန္ေျပာပါအံု႔မယ္ အတိတ္အေၾကာင္းတလႊာ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတလႊာ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတလႊာ အနာဂါတ္အက်ိဳးတလႊာ၊ အတိတ္
အေၾကာင္းအလႊာႏွင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးအလႊာသည္ အေၾကာင္းႏွင့္အက်ိဳးစပ္ေနပါသည္။ အတိတ္ကအေၾကာင္းေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးျဖစ္
ရသည္၊ ပစၥဳပၸန္၌လည္း ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းေၾကာင့္ အနာဂါတ္အက်ိဳးျဖစ္သည္။ အတိတ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးျဖစ္သည္ကို စာႏွင့္သိပါၿပီ၊ ျဖစ္ပံုျဖစ္နည္းကိုသိေအာင္ ယခုလက္ရွိခႏၶာကိုၾကည့္ပါ လက္ရွိခႏၶာသည္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးခႏၶာျဖစ္သည္၊ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးခႏၶာ
သည္ အတိတ္ကအေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္ ျဗဟၼာႏွစ္ဆယ္ရွိသည္ နတ္ျပည္ျဗဟၼာျပည္၌ နတ္ျဗဟၼာခႏၶာ
တို႔သည္ မိမိတို႔ကဲသို႔ျဖစ္ေနၾကသည္ သူတို႔သည္လည္း ပစၥဳပၸန္ျဖစ္သည္၊ နတ္ျပည္ျဗဟၼာျပည္၌ နတ္ျဗဟၼာခႏၶာမ်ားသည္လည္း အ
တိတ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္၌ နတ္ျဗဟၼာခႏၶာမ်ားျဖစ္ေနသည္။ ငရဲ၌လည္း ငရဲခႏၶာ၊ တိရစၧာန္၌လည္း တိရစၧာန္ခႏၶာ၊ ၿပိတၱာ၌လ
ည္း ၿပိတၱာခႏၶာ၊ အသူရကာယ္၌လည္း အသူရကာယ္ခႏၶာသည္ ပစၥဳပၸန္၌ျဖစ္ေနၾကသည္။ ပစၥဳပၸန္၌ အပါယ္ေလးဘံုခႏၶာရေနမႈသည္
အတိတ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ငရဲတိရစၧာန္ၿပိတၱာအသူရကာယ္ လူနတ္ျဗဟၼာ သံုးဆယ့္တစ္ဘံု၌ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးခႏၶာရေနမႈသ
ည္ အတိတ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ခႏၶာမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
နံပါတ္တစ္အကြက္ အတိတ္အေၾကာင္းထဲမွာ အ၀ိဇၨာႏွင့္သခၤါရကို အတိတ္အေၾကာင္း ဘုရားေဟာထားသည္၊ အ၀ိဇၨာႏွင့္သခၤါ
ရသည္ အတိတ္ခႏၶာ၌ရွိခဲ့ပါသည္ ယခု ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးခႏၶာရေနမႈသည္ အတိတ္မွ အ၀ိဇၨာႏွင့္သခၤါရေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ခႏၶာရေနမႈသည္ ဘုရားဖန္ဆင္း၍ျဖစ္သည္ နတ္သိၾကားဖန္ဆင္း၍ျဖစ္သည္ ျဗဟၼာဖန္ဆင္း၍ျဖစ္သည္ မိဘႏွစ္ပါးေၾကာင့္ျဖစ္သည္ ဘုရားမေဟာပါ အ၀ိဇၹာႏွင့္သခၤါရေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္၌ ခႏၶာျဖစ္ေနရပါသည္။ ယင္းေၾကာင့္ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာရင္းခံ ဥပါဒါန္ ကံေၾကာင့္- အတိတ္အေၾကာ
င္းေလးပါးကို အ၀ိဇၨာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံ ေကာက္သည္၊ အ၀ိဇၨာ နားေထာင္ၾကည့္ပါ ငါသူမပါ၊ တဏွာ ငါသူမပါ၊ ဥပါဒါန္ ငါသူမပါ၊ ကံ ငါသူမပါ သက္သက္တရားကိုေျပာသည္။ အ၀ိဇၹာ တဏွာ ဥပါဒါန္ ကံတို႔သည္ ပါဠိစကားျဖစ္၍ နားမလည္ႏိုင္ျဖစ္သည္၊ အ၀ိဇၨာ
သည္ တရားကိုမသိမႈ၊ တဏွာသည္ လိုခ်င္မႈ၊ ဥပါဒါန္သည္ စြဲလမ္းမႈ၊ ကံသည္ မရရေအာင္လုပ္မႈျဖစ္သည္။
တရားကိုမသိ၍ လိုခ်င္မႈကိုစြဲစြဲလမ္းလမ္းျဖင့္ မရရေအာင္လုပ္မႈသည္ အတိတ္၌ရွိခဲ့ပါသည္၊ ထိုသေဘာကို ႐ြာစကားႏွင့္နားလ
ည္ေအာင္ေျပာလွ်င္ အတိတ္ဘ၀၌ ကုသိုလ္ကိုလုပ္ၿပီး လူ႔ဘ၀ကိုရလိုပ္၏ လူ႔ဘ၀ကိုရလိုပါ၏ေတာင္းတၿပီး လုပ္ခဲ့ပါသည္၊ ထိုအတိ
တ္ဘ၀၌ လုပ္ခဲ့သည္ျဖစ္၍ ယခုသည္ လူ႔ဘ၀ကိုေရာက္ေနသည္၊ လူ႔ဘ၀ကိုလိုခ်င္ေတာင္းတမႈသည္ တဏွာ၊ ကုသိုလ္လုပ္မႈသည္ သခၤါရ၊ လူ႔ဘ၀၌လူျဖစ္လွ်င္ အိုနာေသျဖစ္ရမယ္ကို မသိမႈသည္ အ၀ိဇၨာ၊ အတိတ္ဘ၀၌ လူလို႔ဘဲသိခဲ့သည္ ေသရမယ္ကိုမသိခဲ့ မသိ
မႈသည္အ၀ိဇၹာ လိုခ်င္မႈသည္တဏွာ စြဲလမ္းမႈသည္ဥပါဒါန္ မရရေအာင္အားထုပ္မႈသည္ကံ ဤသေဘာကို အတိတ္ဘ၀၌လုပ္ခဲ့ပါသ
ည္။ မိမိ၏ဘ၀ကို ထိုဖက္ဘ၀ ဤဖက္ဘ၀ကိုၾကည့္ပါ ဒုကၡကို မရရေအာင္လုပ္ခဲ့သည္၊ သိ၍လုပ္ခဲ့သည္မဟုတ္ မသိဘဲလုပ္ခဲ့ပါသ
ည္၊ ထိုသေဘာကို အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာရင္းခံ ဥပါဒါန္ ကံေၾကာင္း႐ုပ္နာမ္ေပၚ အတိတ္အေၾကာင္းေပၚပါၿပီ။ ကံေၾကာင့္ ဤဘ၀၌ ပစၥဳပၸ
န္အက်ိဳးခႏၶာ ႐ုပ္နမ္ေပၚရပါသည္၊ ႐ုပ္နာမ္ေပၚသည္ေျပာေသာအခါ မိမိတို႔သည္ နားမလည္ပါ၊ လူနတ္ျဗဟၼာ ငရဲတိရစၧာန္ၿပိတၱာအ
သူရကာယ္ေခၚမွ နားလည္သည္။ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္သည္စကားကို ၾကားေတာၾကားသည္ သို႔ေသာ္ နားမလည္၊ တရားႏွင့္ေ၀းေနသည္ကို
ကိုယ့္ကိုဆင္ျခင္ၾကည့္ပါ တရားသက္သက္ေျပာေသာအခါနားမလည္ လူနတ္ျဗဟၼာေျပာမွ နားလည္သည္။
ခရီးတစ္ခု၌ အသက္ခုနစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ရွိေသာ တကာႀကီးတစ္ေယာက္ကိုေမးဖူးသည္၊ ထိုတကာသည္ ေလွျဖင့္ကုန္အေရာင္းအ
၀ယ္လုပ္သူျဖစ္သည္။ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ေနာက္ဦးဇင္းတစ္ပါးကို ခရီးၾကံဳ၍ ေလွျဖင့္ပို႔ေပးသည္၊ ေလွေပၚ၌ ဘုန္းႀကီးသည္ အလယ္၌ထိုင္
သည္၊ ေလွ၏ေရွ႔ဦး၌ ဦးဇင္းတစ္ပါးကထိုင္းၿပီး ပို႔ေပးေသာတကာႀကီးသည္ ေနာက္မွလႊာခတ္၍ထိုင္သည္၊ ဘုန္းႀကီးသည္စကားစ၍ တကာႀကီး အသက္ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလည္းေမးလိုက္သည္၊ ခုနစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ ရွိပါၿပီဘုရားေျဖသည္၊ ဆက္ၿပီးဘုန္းႀကီးက တကာႀကီ
းဥပုသ္ေစာင့္သလား၊ ေစာင့္ပါသည္ဘုရားေျဖသည္၊ ဥပုသ္ေစာင့္လွ်င္ ေက်ာင္း၌ဘုန္းႀကီး တရားေဟာေသာအခါ ေယာက္်ားမဟုတ္ မိန္းမမဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါမဟုတ္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ေနသည္ တကာႀကီးၾကားဖူးသလားေမးလွ်င္ ေယာက္်ားမဟုတ္ မိန္းမမဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္
သတၱ၀ါမဟုတ္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္သည္ကို ၾကားဖူးပါသည္ဆရာေတာ္ေျဖသည္၊ ေယာက္်ားမဟုတ္ မိန္းမမဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါမဟုတ္ ႐ုပ္
နာမ္ျဖစ္သည္ကို တကာႀကီး ဘလိုနားလည္လည္းေမးလိုက္ေသာအခါ တကာႀကီးသည္ ေယာက္်ားမဟုတ္ မိန္းမမဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္သ
တၱ၀ါမဟုတ္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္လွ်င္ လသုန္ဒေရကို ေခၚသည္ျဖစ္မယ္ဆရာေတာ္။
ထိုအခါဘုန္းႀကီးသည္ လသုန္ဒေရေ၀ါဟာရကို နားမလည္ျဖစ္သည္၊ ေရွ႔ေလွဦး၌ရွိေသာ ဦးဇင္းကိုေမးရသည္ ဦးဇင္း ဤတ
ကာႀကီးေျပေသာစကားကို ၾကားလိုက္သည္မဟုတ္လား လသုန္ဒေရစကားသည္ ဘယ္ကိုေခၚလည္းေျပာေသာအခါ ဂန္ဒူးကိုလတ္။
ေယာက္်ားမဟုတ္ မိန္းမမဟုတ္ ႐ုပ္နာမ္သည္ ဤတကာ ဂန္ဒူးကိုေျပာသည္။ ဤတကာသည္ အသက္ခုနစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ရွိပါၿပီ အလႉ သီလ ပုတီးေမတၱာကိုသိပါသည္ သို႔ေသာ္ ႐ုပ္နာမ္ကိုမသိပါ တရားႏွင့္ေ၀းေနပါသည္၊ တရားကိုေတာၾကားသည္ နားမလည္ပါ အ
ႀကီးအက်ယ္နစ္နာပါသည္။ ဘုန္းႀကီးက တကာႀကီး နားလည္ေအာင္ေတာ့ေျပာခ်င္သည္ သို႔ေသာ္လည္း လမ္းခရီး၌ျဖစ္၍ တကာႀကီ
းသည္ တစ္ပတ္ပတ္ၿပီး လည္လီအံု႔တစ္ပတ္၊ ငါေတာ့ေျပာဖို႔အခြင့္မသာပါ ဤကဲသို႔ေျပာခဲ့ပါသည္။
နားလည္ေလာက္ေအာင္ ေျပာတတ္တဲ့ဘုရားရွိေနသည္ ဘုရားႏွင့္ေတြ႔ေနသည္ သိုေသာ္ နားမလည္ျဖစ္ေနသည္၊ ဤပဋိစၥသ
မုပၸပါဒ္သည္ ဘုရားျဖစ္သည္ကို ေယာ ေ၀ါ အာနႏၵာ မယာ ဓေမၼာစ ၀ိနေယာစ ေဒသိေတာ ပညေတၱာ၊ ေသာ ေ၀ါ မမစၥေယန သတၳာ ငါေဟာထားခဲ့ေသာ သုတ္ ၀ိနည္း အဘိဓမၼာသည္၊ ဤပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားသည္ သုတ္ႏွင့္အဘိဓမၼာထဲမွာပါသည္၊ သုတ္၀ိန
ည္းအဘိဓမၼာသည္ ငါပရိနိဗၺာန္စံၿပီးေနာက္မွာ ဆရာလို႔မွတ္ပါေဟာထားပါသည္။
ယခု တရားကိုလည္းၾကားဖူးသည္ ဆရာဘုရားႏွင့္လည္းေတြ႔သည္ နားလည္ေအာင္ေထာင္တတ္ေသာ နားလည္းရွိသည္ သို႔
ေသာ္ ေျပာေသာအခ်က္ႏွင့္ တည့္တည့္မက်ႏိုင္ျဖစ္ေနသည္။ ႐ုပ္နာမ္သည္တျခားမဟုတ္ပါ ျမင္ေနမႈၾကားေနမႈတို႔ျဖစ္သည္၊ ကံ
ေၾကာင့္ပစၥဳပၸန္နာမ္႐ုပ္သည္ ကံေၾကာင့္ျဖစ္လာေသာ နာမ္႐ုပ္ျဖစ္သည္။ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး၌ နာမ္႐ုပ္ကိုအမွီျပဳလ်က္ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ ဉာဏ္
ရေအာင္မလုပ္ဘဲ ကံရေအာင္လုပ္ေနသည္ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံ၊ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး၌ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္းကံထြက္ေနသည္။ ပစၥဳပၸန္၌ နာမ္႐ုပ္
ခႏၶာကိုရလ်က္ နာမ္႐ုပ္၏ျဖစ္ပ်က္သေဘာကို မၾကားဖူးၾကည့္ဖို႔လည္းမတတ္ပါ၊ ၾကည့္ဖို႔မတတ္သည္ကို ကိုယ္က ခက္တယ္ထင္ၿပီး ဖယ္ပစ္လိုက္လွ်င္ တရားသည္ ကိုယ့္ဖက္မွကြာသြားပါသည္၊ ကိုယ့္မွာက်န္လိုက္သည္က အလႉလုပ္ၿပီး ေနာက္ဘ၀, ေနာက္ဘ၀,
ေနာက္ဆံုးဘ၀မွာ နိဗၺာန္ကိုရလိမ့္မယ္ျဖစ္သြားပါသည္။
ေရျပင္၌ ေမ်ာေနေသာသူႏွင့္ ျမဳပ္ေနေသာသူသည္ ကမ္းပါးကိုေရာက္ရန္ ထံုးစဥ္မရွိပါ၊ ကမ္းပါးကိုေရာက္လိုလွ်င္ ေျခလက္တို႔
ျဖင့္ယက္ကန္ၿပီး ကူးခတ္မွသာေရာက္ပါသည္။ ယခုလူျဖစ္ေနေသာအခါ၌ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကမ္းကို ဘုရားကျပထားသည္၊ ကိုယ္ကိုယ္
တိုင္ကူးမွ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေရာက္ပါမယ္ ကူးနည္းသည္ ျဖစ္ပ်က္ကိုၾကည့္ၿပီး ဉာဏ္ႏွင့္ကူးခတ္ရပါသည္။ ယခုဉာဏ္ႏွင့္မကူးခတ္လွ်
င္ တစ္ဘ၀၌လာလည္းကံႏွင့္ ေနာက္တစ္ဘ၀သိုသြားလွ်င္လည္းကံႏွင့္ဆိုလွ်င္ ၀ိပသ၁နာဉာဏ္သည္မေပၚပါ၊ ၀ိပသ၁နာဉာဏ္မရွိ
လွ်င္ မဂ္ဉာဏ္မရွိႏိုင္ပါ၊ မဂ္ဉာဏ္မရွိလွ်င္ နိဗၺာန္ကိုမရႏိုင္ျဖစ္သည္။
ခႏၶာလည္ေနပံု၌ ကံေၾကာင့္နာမ္႐ုပ္သည္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးခႏၶာျဖစ္သည္၊ နံပါတ္ႏွစ္အကြက္ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳး၌လည္း တစ္သက္လံုး နံ
ပါတ္သံုးအကြက္မွ ကံကိုခ်ည္းလုပ္ေနသည္ နံ႐ုပ္ေၾကာင့္ကံ၊ နာမ္႐ုပ္ကိုအစြဲျပဳ၍ ဒါနကံ သီလကံ ပုတီးေမတၱာကံလုပ္သည္ တစ္ခါ
တေလ အကုသိုလ္ကံကိုလည္းလုပ္လိုက္ေသ့သည္၊ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းကိုလုပ္လွ်င္ ကံေၾကာင့္နံပါတ္ေလးအကြက္ အနာဂါတ္အက်ိဳး
ကိုရပါသည္။ စစ္ၾကည့္လွ်င္ ကံေၾကာင့္နာမ္႐ုပ္ တစ္ႏွင့္ႏွစ္အကြက္- နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံ ႏွစ္ႏွင့္သံုးအကြက္- ကံေၾကာင့္နာမ္႐ုပ္ သံုး
ႏွင့္ေလးအကြက္- နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံ အတိတ္အေၾကာင္းကို ျပန္ၿပီးလည္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေမြးလိုက္ေသလိုက္, ေမြးလိုက္ေသလိုက္ျဖစ္ရသည္၊ အတိတ္ဘ၀၌ ေမြးခဲ့၍ေသခဲ့ပါၿပီ တဖန္ ယခုဘ၀ ေမြးေသမွာ
လာေရာက္ၿပီး နာမ္႐ုပ္လာျဖစ္သည္၊ ဤဘ၀နာမ္႐ုပ္သည္ ကံကိုအားစိုက္၍ေသလွ်င္ အနာဂါတ္ဘ၀၌ နာမ္႐ုပ္ျဖစ္ပမယ္၊ အနာဂါတ္
ဘ၀၌လည္း ဤဘ၀မွ၀ါသနာအတိုင္း တရားမသိခဲ့၍ ကံကိုအားစိုက္လ်က္ ေသလွ်င္ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပါမယ္၊ ဤကဲသို႔လည္ေနလွ်င္ ထြက္ေပါက္မရွိျဖစ္ေနသည္၊ ျဖစ္တဲ့ဘ၀တစ္ခုမွာ ထြက္ေပါက္ရွိပါသည္ တရားကိုမနာဖူး၍ ထြက္ေပါက္ကိုမျမင္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
ယခုပစၥဳပၸန္အက်ိဳးခႏၶာ၌ တရားကိုနာယူရန္အတြက္ နာႏိုင္ေသာတရားကိုေဟာေသာ ဘုရားတရားႏွင့္လည္း ေတြ႔ရန္လိုသည္၊ မိမိကလည္း နာယူရန္လိုပါသည္။ ဘုရားပြင့္၍မရွိလွ်င္လည္း နာယူမည့္တရားမရွိပါ၊ဘုရားမပြင့္လွ်င္ တရားမရွိသည္ကို အေသအခ်ာ
မွတ္ပါ၊ သာသနာပကာလ၌ ကံသာရွိ၍တရားမရွိပါ၊ ရွိေသာတရားကိုလည္း ပေစၥကဗုဒၶသာသိၿပီး အျခားသူမသိႏိုင္ျဖစ္သည္။ သာသ
နာပကာလ၌ ကံသာရွိ၍ ကံေၾကာင့္နာမ္႐ုပ္ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံသြားေနပါသည္။ မိမိတို႔သည္ အတိတ္ဘ၀၌ ကိုယ္တစ္သက္လံုး ကံ
ကိုလုပ္ခဲ့မႈသည္ ထင္ရွားပါသည္၊ အတိတ္၌ ကံကိုလုပ္ယင္းနဲ႔ေသခဲ့ၿပီး ယခုလက္ရွိ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာလာျဖစ္ရသည္။ လက္ရွိခႏၶာ၌လည္
း တစ္သက္လံုးကံကိုလုပ္ေနလွ်င္ အနာဂါတ္၌ ေသဖို႔အေၾကာင္းကိုလုပ္ေနပါသည္၊ ယခုလက္ရွိပစၥဳပၸန္ဘ၀၌ အတိတ္ဘ၀၌ကဲသို႔ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ ကံကိုလုပ္ၿပီး ေသေသာၾကေသာပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္မ်းပါသည္။
ယခုဘ၀၌ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံကိုလုပ္လွ်င္ အနာဂါတ္ဘ၀မွာ နာမ္႐ုပ္ျဖစ္ရျပန္ပါသည္၊ ကံေၾကာင့္နာမ္႐ုပ္ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံ၊
ကံေၾကာင့္နာမ္႐ုပ္ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ကံဆိုလွ်င္ ေမးစရာရွိလာပါသည္၊ ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္လည္း အႀကိမ္ကိုမေမးနဲ႔ အဖန္ဖန္၊ ဘယ္ႏွစ္က
မၻာလည္း ကမၻာကိုမေမးနဲ႔ အဖန္ဖန္ျဖစ္သည္။ အဖန္ဖန္၏အဓိပၸါယ္သည္ အဆံုးမရွိသည္ကိုေျပာပါသည္၊ အဆံုးမရွိမႈသည္ ကံမ
ေကာင္း၍မဟုတ္ပါ ဉာဏ္မေကာင္း၍ျဖစ္သည္။ ဉာဏ္ရႏိုင္ေသာအခ်ိန္သည္ သာသနာတြင္မွာသာရၿပီး သာသနာပကာလ၌ ဉာဏ္
မရႏိုင္ပါ၊ တခ်ိ ဳ႕ေျပာၾကသည္ ဗုဒၶဳပၸါဒ န၀မေခတ္ကိုမလြန္ေစနဲ႔၊ ထိုစကားသည္ ယခုကံေကာင္းေသာအခ်ိန္၌ သာသနာတြင္း ဉာဏ္
ရႏိုင္သည္ျဖစ္၍ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ သာသနာတြင္းမွာသာ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာျဖစ္ႏိုင္ပါသည္၊ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏၲာအျဖစ္တို႔သည္ ဉာဏ္ရေနမႈကိုေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ ဉာဏ္မရလွ်င္ ကံရွိတိုင္းေမြးဖြားပါလိမ့္မယ္၊ ေမြးဖြား
လွ်င္ ေသရမယ္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္က အို နာ ေသ ကြဲ ေျပာထာသည္၊ အိုရသည္ နာရသည္ ေသရသည္ ေနာ
က္ကြဲကြာရသည္၊ ကြဲကြာမႈ၌ ရွင္ကြဲကြဲရမႈ ေသကြဲကြဲရမႈႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ အိုရနာရေသရကြဲကြာရျခင္းသည္ ကံမရွိ၍မဟုတ္ပါ ဉာဏ္မရွိ
၍ျဖစ္ပါသည္။
ယခုလာခဲ့သည့္ ေနာက္ဘ၀ကိုၾကည့္ပါ ဘယ္ႏွစ္ဘ၀လာခဲ့ၿပီလည္း မေျပာႏိုင္ျဖစ္သည္၊ ဉာဏ္မရလွ်င္ ယခုဤဘ၀မွ ေရွ႔ကို
ဘယ္ႏွစ္ဘ၀သြားရဖို႔လည္း မေျပာႏိုင္ျဖစ္ပါသည္၊ ဉာဏ္ရၿပီးျဖစ္လွ်င္ ေရွ႔ကိုဘ၀သည္ ခုနစ္ဘ၀သြားရမယ္ကို ပိုင္းျဖတ္၍ရသည္
ေသာတာပန္အျဖစ္ႏွင့္ပါ။ ပစၥဳပၸန္၌ ကိုယ္က ဉာဏ္ရေအာင္ေတာလုပ္ေနသည္ ေသာတာပန္မျဖစ္ေသ့ပါ၊ မျဖစ္ေသ့ေသာ္လည္း ျမင္
တိုင္း ႐ုပ္နာမ္ေပၚတိုင္းကို ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡ, ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡ ရွဳတတ္သိတတ္လာသည္ျဖစ္လွ်င္ ၀ိပသ၁နာဉာဏ္ ရေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ထို၀ိပ
သ၁နာဉာဏ္ႏွင့္ေသလွ်င္ ဒုတိယဘ၀၌ ေသာတာပန္ကိန္းေသျဖစ္သည္ကို လကၤာျဖင့္- လက္ရွိခႏၶာ မတြယ္တာႏွင့္ ေနာင္လာဘ၀
မေတာင္းတဘဲ ေၾကာင္းၾကစြဲျဖင့္ အျမဲမျပတ္ ၀ိပသ၁နာ ေလ့လာႀကိမ္ႀကိမ္ အာစိဏၰကံ ျဖစ္ေၾကာင္းမွန္မူ ထုိသည့္သူကား အယူမ
လြဲ ဂတိၿမဲ၏ ျဖစ္ပ်က္ကိုၾကည့္ေနပါသည္။
မီးစြဲေလာင္မွ ေရကိုတေသာ္ မရျဖစ္အင္ ပံုႏႈိင္းယွဥ္၍၊ ေသခါနီးမွ ငါသည္ ၀ိပသ၁နာကိုလုပ္မယ္ဆိုလွ်င္ မရပါ ႀကိဳတင္လုပ္ ထားရပါသည္။ မီးစြဲေလာင္မွ ေရကိုတေသာ္ မရျဖစ္အင္ ပံုႏိႈင္းယွဥ္၍ မဂၢင္သေႏၶ တည္ၿမဲေနေအာင္၊ ၀မ္းထဲ၌ သေႏၶသားတည္လွ်င္ သေႏၶသားကို မိခင္သည္ ေစာင့္ေရွာက္ရသည္။ ျဖစ္ပ်က္ကိုျမင္လွ်င္ ၀ိပသ၁နာဉာဏ္ မဂၢင္သေႏၶတည္ေနပါၿပီ၊ ထိုမဂၢင္သေႏၶကို ကိုယ္က သတိႏွင့္ျပန္ေစာင့္ရပါသည္။
မဂၢင္သေႏၶ တည္ၿမဲေနေအာင္ မေသခင္က ျပင္ဆင္ေတာက္ေလွ်ာက္ ေမ့မေပ်ာက္ႏွင့္၊ ယခုျဖစ္ပ်က္ရွဳမႈကိုသိထားပါၿပီ ထိုသိမႈ
ကို မေမ့ပါေစနဲ႔ ေမ့ပစ္လိုက္လွ်င္ ဘုရားလည္းမကယ္ႏိုင္ပါ။ ေမ့မေပ်ာက္ႏွင့္ ေခၽြးေပါက္ယိုစီး ေသခါနီး၀ယ္၊ ေသခါနီးကိုယ္ခႏၶာမွ
ေဇာေခၽြးျပန္လာလွ်င္ ကိုယ္က တရားအလုပ္ကို ေလ့က်င့္ထားၿပီျဖစ္၍ ခႏၶာႀကီးသည္ဒုကၡသစၥာ ျဖစ္ပ်က္ဒုကၡလို႔သိေနလွ်င္၊ ေခၽြး
ေပါက္ယိုစီး ေသခါနီး၀ယ္ အၿပီးမုခ် မဂ္ကိုရလိမ့္၊ မုခ်မဂ္ကိုရၿပီး ေသာတာပန္ျဖစ္ပါသည္။
ကိစၥမေလွ်ာ္ အေၾကာင္းေပၚ၍ မေတာ္တဆ မဂ္မရအံု႔၊ ေသခါနီးကိုယ္က ၀ီရိယလည္းညံ့ေနသည္ သဒၶါလည္းညံ့ေနသည္ ပါရ
မီလည္းညံ့ေန၍ မဂ္မရျဖစ္ေနသည္၊ သို႔ေသာ္လည္း ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ၀ိပသ၁နာဉာဏ္ကိုရထားပါသည္။ ကိစၥမေလွ်ာ္ အေၾကာင္းေပၚ
၍ မေတာ္တဆ မဂ္မရအံု႔ ဘ၀အစြန္ တမလြန္တြင္၊ ယခုဘ၀၏အဆံုးအစြန္သည္ ေသစိတ္ျဖစ္သည္၊ အစြန္ဆံုးမွာေသသည္ ေသၿပီး
ေနာက္ တမလြန္ဘ၀ကိုေရာက္သည္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ျဖင့္ နံပါတ္သံုးအကြက္ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းသည္ ဘ၀အစြန္ျဖစ္သည္၊ နံပါန္ေလး
အကြက္ အနာဂါတ္အက်ိဳးသို႔ေရာက္သြားသည္ အနာဂါတ္အက်ိဳးသည္ တမလြန္ဘ၀ျဖစ္သည္။ ယခုဘ၀၌ နေမာ္နမဲ့ ကံႏွင့္ေသသည္
မဟုတ္ဘဲ ဉာဏ္ႏွင့္ေသၿပီး ဉာဏ္ႏွင့္သြားသည္ျဖစ္၍၊ ဘ၀အစြန္ တမလြန္တြင္ ထူးခၽြန္အံ့ေလာက္ နတ္ျပည္ေရာက္၍၊ နတ္ျပည္
ေရာက္သြားပါသည္။ ထူးခၽြန္အံ့ေလာက္ နတ္ျပည္ေရာက္၍ မေဖာက္ဧကန္ ေသာတာအစစ္ ဧကန္ျဖစ္သည္ မလစ္၀ိပသ၁နာ အ
က်ိဳးတည္း၊ ဒုတိယ နတ္ဘ၀ေရာက္သည္ႏွင့္ ေသာတာပန္ျဖစ္ပါသည္။
ကဗ်ာလကၤာဆရာမ်ားသည္ ဆို၍နားေထာင္ေကာင္းေအာင္ ေရးထားဖြဲ႔ဆိုထားျခင္းမဟုတ္ပါ၊ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္တိုင္ ေသာ
တာႏုဂတသုတၱံၠ၌ ေဟာထားသည္ကို ကိုယ္က ပါဠိကိုလည္းမက်က္ႏိုင္ က်က္ျပန္လွ်င္လည္း အနက္ကိုမသိႏိုင္ အနက္ကိုသိျပန္လွ်င္
လည္း အဓိပၸါယ္ကိုမရႏိုင္ အခက္အခဲအမ်ားႀကီးရွိသည္။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ပါဠိကို ျမန္မာကဗ်ာျဖင့္ေရးဖြဲ႔ထားသည္၊ က်က္ၿပီးထားလွ်င္ ကိုယ့္အတြက္ ပစၥဳပၸန္၌အက်ိဳးရွိၿပီး တမလြန္၌လည္း အက်ိဳးရွိဖို႔လံုေလာက္ပါသည္။
ျဖစ္ပ်က္ကိုမေမ့ေစရပါ ျဖစ္ပ်က္ကိုေမ့ေသာသူသည္ ေသလမ္းသို႔သြားပါမယ္ ပမတၱသ၁ ေခါ စတၱာေရာ အပါယာ သကေဂဟ သဒိသာ၊ တရားကိုေမ့သည္ကိုမေျပာနဲ႔ ကုသိုလ္ကိုေမ့သည္ေတာင္မွ အပါယ္ကိုေရာက္သည္၊ တရားကိုမေမ့လွ်င္ လံုး၀အပါယ္ကိုမ
သြားပါ။ ငါ႐ို႕က ေသခါနီးက်လွ်င္ အပါယ္ကိုေရာက္မွာေၾကာက္ၾကရသည္။ ယင္းေၾကာင္း ဘုန္းႀကီးတစ္ခါတေလ အပါယ္ေရာက္မွာ
ကိုမေၾကာက္နဲ႔ တရားေပ်ာက္မွာကိုေၾကာက္ပါ ေျပာဖူးပါသည္။ ခႏၶာမွာတရားမေပ်ာက္ေစနဲ႔ သတိႏွင့္ထိန္းထားပါ၊ သတိႏွင့္တရားကို ထိန္းထားလွ်င္ ႀကိဳးကြင္းကိုလည္မွာခ်ည္ၿပီး အပါယ္သို႔ဆြဲခ်လွ်င္လည္း မရႏိုင္ပါ တရားရွိေန၍ျဖစ္သည္။
ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္း ေကာင္းသြားခဲ့လွ်င္ အနာဂါတ္၌ ခႏၶာျဖစ္ရသည္ေတာင္ ေသာတာပန္အေနျဖင့္သြားျဖစ္လွ်င္ ဘ၀ကိုအဆံုး
သတ္၍ရပါၿပီ ခုနစ္ဘ၀သာ ရွစ္ဘ၀မလာပါ၊ န ေတ ဘ၀ံ အ႒မ မာဒိယႏၲိ၊ ရတနသုတၱံထဲ၌ အရိယာရတနာ ေသာတာပန္ဂုဏ္ကို
ေဟာထားသည္။ ေယ အရိယသစၥာနိ ၀ိဘာ၀ယႏၲိ၊ ဂမၻီရ ပေညန သုေတသိတာနိ၊ နက္နဲေသာပညာႏွင့္ေဟာထားေသာ အရိယာသ
စၥာကို သိသြားၿပီျဖစ္လွ်င္၊ န ေတ ဘ၀ံ အ႒မ မာဒိယႏၲိ၊ ရွစ္ခုေျမာက္ဘ၀ကို မယူေတာပါ။ မေရမတြက္ႏိုင္ေသာဘ၀ကို တစ္ခါတည္း
ဉာဏ္ႏွင့္ ပိုင္းျဖတ္ပစ္လိုက္သည္၊ အညံ့စားေသာတာပန္သည္ ရွစ္ခုေျမာက္ဘ၀၌ နိဗၺာန္ကိုကူးပါသည္။ ဤအေနအထားသည္ သာ
သနာတြင္းမွာျဖစ္ပါသည္၊ သာသနာတြင္းစကားသံုးကိုနားလည္ပါ သာသနာတြင္းသည္ ၀ိပသ၁နာဉာဏ္ကိုကိုင္ထားသည္၊ ၀ိပသ၁
နာဉာဏ္ကိုမကိုင္သူသည္ သာသနာတြင္းကို မေရာက္ႏိုင္ပါ၊ ၀ိပသ၁နာဉာဏ္ကိုင္နည္းကို ေျပာထားၿပီးပါၿပီ၊ ျမင္တိုင္း ၾကားတိုင္း
ျဖစ္ပ်က္ရွဳရမယ္ျဖစ္ပါသည္။ ယခု အခ်ိန္ေစ့ၿပီျဖစ္၍ တရားထိုင္ၾကရေအာင္။
No comments:
Post a Comment